Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Uuh.. Help! wel tweakdsl maar geen telefoon meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Ik heb sinds vandaag tweakdsl .
maar nou kom ik er net achter dat alle telefoon nummers die ik bel in gesprek zijn...
en als iemand mij belt krijgt ie wel een beltoon als of ie overgaat bij mij, maar ik hoor niets.
en als ik dan de telefoon opneem krijg ik gewoon een kiestoon, maar alles wat ik probeer te bellen is in gesprek.
Ik heb alle kabels dubbel gecheckt en het moet goed zitten.(aansluiting kpn gaat splitter in, vanuit de splitter naar het modem (copperjet 816-p2) en vanuit telelefoon poort 1 van het modem naar de telefoon
heeft iemand enig idee, of is dit meer een kwestie voor kpn of tweakdsl
Thnx, Grts,Tsjah

Verwijderd

Volgens mij moet je vanaf de splitter naar je telefoon en modem....

niet van je modem naar je telefoon ;)

die poort is alleen voor voip via een normaal toestel... ik verwacht alleen dat je dat niet via tweakdsl kan krijgen op dit moment ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:21 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je moet vanaf je splitter naar de telefoon niet vanaf je modem...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Klinkt ook niet logisch....

Hier zit het zo: (ISDN dat wel)

Inkomende lijn gaat naar de splitter. ADSL gaat naar de modem / router en de andere poort op de splitter gaat naar de NT1 welke weer naar een huiscentrala gaat waar de telefoons op zitten.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
feekless schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:21:
je moet vanaf je splitter naar de telefoon niet vanaf je modem...
Misschien heeft ie wel VoDSL? :)
Zo niet , dan iid je telefoon(lijn) gewoon op de splitter aansluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik het dus aansluit via de splitter (zoals dat voorheen ook bij mij xs4all account was) dan is de telefoonlijn helmaal dood.
ik heb het nu volgens "het boekje" aangesloten.(zoals boven beschreven)
ik heb trouwens geen isdn maar een analoge lijn.
ik heb het uiteraard nog eens even gechekt maar zonder succes dus.
Ik heb ook (nog) geen Vodsl

Thnx Grts,Tsjah

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Klinkt als een kapotte splitter.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:36:
als ik het dus aansluit via de splitter (zoals dat voorheen ook bij mij xs4all account was) dan is de telefoonlijn helmaal dood.
dan zou ik een andere splitter proberen... ( Spuit 11 )

heb je zonder splitter en modem aangesloten nog wel telefoon ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe m'n oude splitter geprobeert, die het tot 2 weken geleden normaal deed, maar nog steeds niets aan de situatie verandert.
Ik heb dus ook helemaal geen signaal als ik m'n telefoon direct op de lijn zet zonder tussen komst van een splitter..

Verwijderd

KPN bellen... je lijn is dood...

Verwijderd

Topicstarter
Ze (kpn)komen morgen ochtend langs om het te fixen..hopelijk.
Bedankt voor de reactie's
Grts,Tsjah

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 22:56
Zoals ik het hoor heb je dus TweakDSL genomen met een Copperjet VoDSL modem?
Als je je KPN lijn niet hebt opgezegd, hoor je gewoon vanaf de telefoonsplitter (dus nog voor je modem) je telefoon te plaatsen, dan hoor je gewoon kiestoon te krijgen.

Als je via je VoDSL wilt bellen, dan sluit je je toestel idd aan op poortje 1 van je CopperJet modem. Je hoort dan een kiestoon. Let wel op dat als je nieuwe klant bent, dit eerst nog even op gang gezet moet worden (administratief) voordat je gesprekken naar normale (offnet) nummers kan bellen. BBned nummers (onnet) hoor je wel te kunnen bereiken met je toestel en beginnen veelal met 707xxxx. Als het over 1-2 dagen niet werkt: even TweakDSL bellen zodat ze kunnen checken of je VoDSL administratief in orde is (in billing gezet is)
Pagina: 1