[SMC7004ABR] Port forwarden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
* Wanadoo ADSL
* SMC 7004ABR Router

Ik heb bij zowel emule als bittorent (ABC) probelemen met de poorten

In het admin menu van de router heb ik netjes de poorten naar mijn IP geforward, verder ook bij special applications nog wat instellingen ingevoerd (vond in de emule router faq) en dat zou allemaal goed moeten zijn. Verder ook al andere poorten geprobeerd voor het geval dat Wanadoo het leuk vind om de standaard poorten te blokkeren ofzo..

Heb het volgende voor emule ingesteld
TCP 4662 en UDP 4672

Bij special applications
Trigger port 4661 TCP -> 4661,4662
Trigger port 4672 UDP -> 4672,4665

Die instellingen komen uit: klik
gebruikt verder die webserver niet, dus vandaar geen 4711

en voor bittorent:
TCP&UDP 6881-6999

maar ik blijf low id houden en ook bij ABC blijven mijn downloads geel.. Terwijl ik naar mijn weten toch alles goed ingevuld heb..

Firewall van router staat trouwens uit, zelfs ook pc firewall uit gehad, maar dat hielp ook niet. Daarnaast ook op een andere pc aan dezelfde router geprobeerd, dan met poort 3661 en 3672 (voor emule) maar dat hielp ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door TheFes op 08-12-2004 19:57 . Reden: extra info toegevoegd ]

Home Assistant configuratie

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

geef anders even een screenshot, aan die uitleg heb ik niet veel.

verder nog een modem voor je router hangen? Daar kan tenslotte ook NAT op draaien.

• TheFes
  • Nu online
screenies

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s506206/Pics/afb1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s506206/Pics/afb2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TheFes op 08-12-2004 20:04 ]

• TheFes
  • Nu online
SSH schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:57:
geef anders even een screenshot, aan die uitleg heb ik niet veel.

verder nog een modem voor je router hangen? Daar kan tenslotte ook NAT op draaien.
ow het is ADSL via KPN dus er hang ook zo'n standaard KPN ADSL modem voor.. Speedtouch 510i

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Nou.. begin eens alles op je Speedtouch te forwarden, want die heeft ook een firewall ...
Je kunt het beste de router als switch/hubmode sette, dus DHCP op router uit.
Je speedtouch = een router, alleen een 1-poorts

Joris

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• TheFes
  • Nu online
DJ_Jorizzz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:18:
Nou.. begin eens alles op je Speedtouch te forwarden, want die heeft ook een firewall ...
Je kunt het beste de router als switch/hubmode sette, dus DHCP op router uit.
Je speedtouch = een router, alleen een 1-poorts

Joris
kan ik op die speedtouch ook port ranges forwarden, want om dat allemaal één voor één te doen heb ik weinig zin in..(voor die portrange van bittorent)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

The_Fes schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:22:
[...]

kan ik op die speedtouch ook port ranges forwarden, want om dat allemaal één voor één te doen heb ik weinig zin in..(voor die portrange van bittorent)
Je kunt geen portranges forwarden, al heb je daar wel speciale programma's voor. Je kunt een NAT server instellen op je speedtouch maar het is beter om hem te bridgen, staat omschreven in de FAQ:
Alcatel Speedtouch 510 FAQ
deze inladen:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/ADSL_pptp.ini

• TheFes
  • Nu online
wat moet ik met die ADS_pptp.ini, dan moet ik volgens die FAQ telkens gaan inbellen enzo, daar heb ik geen zin in

Verwijderd

Als je nou eens begint met alle poorten naar je router open te zetten in het modem. Dit doe je bij NAT Settings => DMZ Host. Dit is nog steeds veilig, je router houdt namelijk toch alles tegen.

• TheFes
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:05:
Als je nou eens begint met alle poorten naar je router open te zetten in het modem. Dit doe je bij NAT Settings => DMZ Host. Dit is nog steeds veilig, je router houdt namelijk toch alles tegen.
zou ik graag doen, maar waar?? neem aan dat dit in de config van die speedtouch moet..

Verwijderd

Precies. Ga daar opzoek naar een instelling met DMZ. Ja inderdaad, zélf zoeken. We gaan je hier niet compleet aan 't handje nemen.

• TheFes
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:46:
Precies. Ga daar opzoek naar een instelling met DMZ. Ja inderdaad, zélf zoeken. We gaan je hier niet compleet aan 't handje nemen.
Kheb het gevonden, maar het had niets te maken met DMZ.. Moest gewoon als default server de router instellen

Maar toch bedankt hoor

Pagina: 1