Toon posts:

DVD speler op oude TV zonder Scart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Ik heb zonet de vraag gekregen of het mogelijk is om een DVD speler op een oude TV aan te sluiten. De TV heeft dus geen SCART aansluiting :D, en ik ben niet echt thuis op dat vlak.
Ik heb al gegoogled en heb gevonden dat dit met een FM modulator moet op te lossen zijn.
Nu heb ik wel graag zekerheid voor ik aan die persoon zeg voor bepaalde stukken aan te schaffen die achteraf nutteloss blijken te zijn.
Is dit de oplossing, of zijn er nog andere mogelijkheden?

greetz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:03 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:12

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Je kunt een oude videorecorder met scart aansluiting gebruiken om de DVD speler op aan te sluiten. je propt dan gewoon de antennekabel van de video in je TV. De videorecorder fungeert dan gewoon als een RF modulator.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Een videorecorder inzetten als modulator kan niet als je DVDspeler nog een ingeschakelde macrovision beveiliging heeft.
Losse modulators kun je kopen bij je electronicashop of recyclen van een spelcomputer. Zie bijv. Conrad Artikelnr.: 116530 - € 19,95

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:05 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien composiet aansluiten? Of s-vhs?
Dat gaat via de in de volksmond genoemde camcorder aansluiting vaak aan de voorkant van de tv, achter een klepje, misschien heeft ie deze?
Als een videorecorder aangesloten kan worden (wat de TS nog niet heeft verteld :P ) dan kan een dvd-speler ook.

Life is not about specs, it is about joy!