Ik ben bezig met een foto upload site.
De foto`s worden geupload dmv. een scriptje op een aparte server.
Hier wil ik ook de thums opslaan alleen het script wat ik gebruik blijft zeggen dat hij het bestand je niet kan openen -->
De dir heb ik ff chmod 777 gedaan, maar ook dat mocht niet baten.
Nu heb ik al geprobeerd met fopen te klooien, maar ook dat hielp niet.
Ook op php.net en GoT kan ik er weinig nuttigs over vinden.
Dus wie o wie kan mij vertellen wat ik daar aan toe moet voegen om het werkend te krijgen?
De foto`s worden geupload dmv. een scriptje op een aparte server.
Hier wil ik ook de thums opslaan alleen het script wat ik gebruik blijft zeggen dat hij het bestand je niet kan openen -->
.Warning: imagejpeg(): Unable to open '/data/images/uploads/plaatje.jpg' for writing
De dir heb ik ff chmod 777 gedaan, maar ook dat mocht niet baten.
Nu heb ik al geprobeerd met fopen te klooien, maar ook dat hielp niet.
Ook op php.net en GoT kan ik er weinig nuttigs over vinden.
Dus wie o wie kan mij vertellen wat ik daar aan toe moet voegen om het werkend te krijgen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <? ftp_server = "192.168.2.10"; ftp_user_name = "blabla"; ftp_user_pass = "blabla"; $upload_dir = "/data/images/"; $directory = "uploads"; $userfile = $HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']; $userfile_name = $HTTP_POST_FILES['file']['name']; $upfile = $upload_dir.$directory.'/'.$userfile_name; // wat is de complete root dir voor het kleinste plaatje? $thumbnail_small = $upload_dir.$directory.'/tn_'.$userfile_name; // maak een basis connectie aan $conn_id = ftp_connect($ftp_server); ftp_pasv($conn_id,TRUE); // meldt je aan met een gebruikersnaam en wachtwoord hier de BT532 over $login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name, $ftp_user_pass); // upload een bestand bliep bliep bliep $upload = ftp_put($conn_id, $upfile, $userfile, FTP_BINARY); // het thumbnailtje wegschrijven rattel rattel prut $ftp_upload_dir = $upload_dir.$directory; $upfile = $upload_dir.$directory.'/'.$userfile_name; $thumbnail = $upload_dir.$directory.'/tn_'.$userfile_name; // hier ergens een fopen ofzo? $jpg = loadjpeg($upfile,150,150); imagejpeg($jpg,$thumbnail,60); // sluit de FTP stream ftp_close($conn_id); ?> |