Toon posts:

asus ati radeon 9600 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze gezien voor 73 euro, de XT is bijna 2 keer zo duur

http://www.perfectsystems...ctgroep=Grafische-kaarten (2e regel 3e plaatje)

is dat dan wel een goede 9600 pro, ik kan nergens wat vinden over de asus 9600 pro, welke coresnelheden of hoeveel bit het is. Dat is dus mijn probleem. Want hij is wel eel goedkoop.

kan imand mij hierbij helpen die hem al heeft of zoiets

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Het lijkt er op dat het een SE is, aangezien de prijs.
Als je het zeker wilt weten moet je gewoon ff naar die zaak mailen.

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een echte pro, zal ik hem dan nemen???

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Als die een 128 bits geheugeninterface heeft is het wel een erg goeie prijs.
Voor een snellere kaart ben je anders al snel 100+ euro kwijt, maar het is natuurlijk geen snelheidmonster, check dit maar ff.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Al met al voor een echte pro (128 bit) een zeer goeie prijs

Verwijderd

Topicstarter
k maar over een par jaar game ik denk ik ook neit meer, ik wil nu alleen alles een beetje goed kunnen draaien, het gaat me er niet om hoe mooi het ishet gaat me wel om de resolutie, en ik heb nu een fx5200, op 1024*768 alles op low, trekt ie het net niet op UT2004, dus daarom de upgrade :)

Verwijderd

vreemd volgens de test op tomshardware zou hij ongeveer met 46 frames /sec moeten kunnen draaien op 1024 bij 768 met max quality die fx5200
is de rest van je comp wel een beetje snel want dat kan ook veel verschil maken .

Verwijderd

Topicstarter
P4 1.7Ghz
P4VXAD 1.0C mobo via chipset
768 MB DDR ram @ pc2100 (mobo limited)

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:04:
P4 1.7Ghz
Die 1,7ghz P4 is nou ook niet echt een snelheidsmonster. weet je zeker dat het DDR ram is en geen Rambus? anders zou je namelijk nog een Willamette core hebben ook en deze is al helemaal niet vooruit te branden.

De 9600pro is overigens wel een redelijke kaart. Als je budget tot 100 euro gaat dan is dat denk ik de beste keus. Bedenk wel dat UT2004 een Nvidia game is, die dus standaard al beter draait op een Nvidia, gaat het dus vooral om die game, doe je er beter aan een Nvidia kaart in die prijscategorie te nemen. Maar ik denk dat je ook je cpu dan moet vervangen door een sneller model.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Bij UT (2003 en 2004) staat altijd bij: nVidia the way it is ment to be played.

Maar meestal betekend dat niet meteen dat het een nVidia game is.

UT2003 en 2004 liepen veel beter op Ati kaarten, Painkiller hetzelfde verhaal (ook nVidia logo mooi groot in het begin) loopt ook beter op Ati.

UT is volgens mij een Direct3D game, en geen OpenGl. In Direct3d zijn Ati's over het algemeen iets sneller (behalve als je de 6800 erbij pakt). In OpenGl zijn nVidia's heer en meester (games zoals Quake 3 en Doom3)

Verwijderd

Topicstarter
het is DDR ram pc2100, ik heb er een paar weken geleden nog een stickje 512 mb ram pc3200 ingedrukt :).Ik heb navraag gedaan naar de kaart welke interface enzo maar dat wisten ze niet omdat het een nieuwe kaart was :S, Sloom is mijn processor niet, hij trekt de 3dmark03 score hard omhoog :) met cputest erbij

Maar heeft iemand deze asus 9600 pro?? want ik weet nou nog steeds niet of het wat is

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 14:51 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:06:
het is wel een echte pro, zal ik hem dan nemen???
Als het een echte Pro is dan zou hij als een echte pro moeten presteren. Als het geen echte Pro is dan zou hij niet presteren als een Pro :P

Echter zijn andere Radeon 9600 Pro's duurder.
Een Club3D Radeon 9600 Pro kost bij SallandAutomatisering al € 127,-
De Club3D Radeon 9600 Pro kost bij Perfect Systems over de € 137,72

Ik gok dus dat het toch geen echte Pro is, maar een tragere Pro.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 09-12-2004 15:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ze zeggen dat ze het net binnen hebben gekregen en dat volgende week de specificaties bekend zijn

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op de site van Asus zie je ook helemaal geen 9600 pro staan. Alleen SE en XT.

Verwijderd

Topicstarter
daarom juist :/ ik heb asus ook al gemailt voor de specs, kijken wat er uit komt :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Mails die ik naar asus heb gestuurd kwamen meestal (lees: altijd) terug omdat het mail-adres niet zou bestaan |:( terwijl die zo op de site stond.

Maar dat terzijde.

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt me neit hoopvol nemesizz :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:04:
P4 1.7Ghz
Heb ook een p4 1.7 maar dan met 1 gig Rimm geheugen erop en een ATI 9800Pro + een 480watt voeding. FarCry loopt nog redelijk soepel erop, in medium settings, maar als er teveel grafisch geweld is op het beeld dan begint het te "laggen". UT2004 loopt vloeiend.

Leuk om een andere kaart te kopen, maar ik denk dat je met een ATI 9600 Pro niet veel verder zal komen. Voor games zal je denk ik ook je cpu moeten upgraden, MoBo en sneller geheugen, wil je het een beetje soepel laten lopen.

De 9600 heeft maar 4 pipelines, de 9800 8 pipelines. Games spelen is niet alleen afhankelijk wat voor een kaart je erin heb hangen, maar ook de rest van je systeem, en dat is gewoon te traag om lekker op te kunnen gamen, verouderd dus zal maar zeggen. Dus of blijf bij je huidige kaart of stop er een 9800Pro in. ANders, spaar voor een nieuw systeem ;)

Edit : Typo

PS gebruik de compare functie van de ATI site, http://apps.ati.com/ATIcompare/ en verkrijg zo de tech. info van de 9600.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah maar het gaat me erom dat de asus een stuk goedkoper is dan de andere, en daar maak ik me zorgen om, het kan misschien wel een 64-bits interface hebben, dat wil ik voorkomen door te weten wat ik koop, en het gaat me ook alleen maar om UT2004, meer doe ik ook niet (behalve KOTOR dan).

Verwijderd

quote]pookieguy schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:47:
k maar over een par jaar game ik denk ik ook neit meer, ik wil nu alleen alles een beetje goed kunnen draaien, [/quote]

Alles is een ruim begrip wanneer je wil gamen met ook nog eens een verouderde cpu en geheugen. Je kan wel steeds voor budget kaartjes gaan en goedkoop, maarjah, men weet, goedkoop is duurkoop. En voor nieuwe games zijn je "verouderde" spullen een bottleneck. Denk dat je meer plezier zal beleven aan een goedkope console op het moment, just a thought :)

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

ik heb een 9600 pro 128 mb van club3, opzich ist een pirma kaartje, draait games als cod:uo als een zonnetje en nfsu2 gaat ook wel, farcry gaat niet super maar is wel goed speelbaar. games als ut2004 speel ik helaas niet, heb het wel een tijdje op mijn comp gehad en dat draaide echt goed, 60 fps ofso wat voor instellingen weet ik niet precies maar denk medium/high. Ik heb alleen wel dus een amd op 2.2 ghz dat maakt wel verschil denk ik. verder heb ik ook 768 mb ram op 400 mhz

http://specs.tweak.to/10443

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Die kaart is zeker weten een SE dat kan je eigelijk al aan de prijs zien. En dat wordt nog eens bevestigd omdat asus geen PRO heeft. Een SE is zeker geen aanrader om te kopen. Dan kan je beter een tweede hands GF4 Ti kopen voor 50 euro o.i.d.

Zoals aan de post van parabellum te zien is is je vga niet het enige dat je pc op kan houden. Bij mij is het net anders om in speel farcry alles medium behalve world detail op hi en natuurlijk 1024x768 en 2xAA en 2x AF. Dat met een GF4 Ti 4200 (@300/600) maar dan wel met een 2,5 gig AMD Barton mobile (10,5x238=2500).

Als ik zou dus als ik jou was door sparen:

Als je nu een nieuwe videokaart koopt is je cpu de botleneck en kan je als je een nieuwe pc koopt ook weer aan een nieuwe video kaart. Of je moet nu een echt goeie kaart kopen en die mee nemen naar een volgende pc. Maar dan moet je niet te lang wachten met een nieuwe pc.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
eehm de GF4 ti series zijn echte beesten hoor, als ik er 1 nem dan is het de 4600, die trekt alles weg, (bijna de hele fx reeks) maar die is heel moeilijk te vinden :(, en ik heb nog steeds geen email van asus :(

Verwijderd

Anders koop je toch hier 9600 Pro voor 75 euro....

http://www.skyware.nl/ind...56621&act=category&cID=10

Asus heeft volgens mij echt wel een Pro uitvoering

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar gaat het me juist om, waarom hij zo goedkoop is (de asus uitvoering dan he)

Verwijderd

Topicstarter
de asus mensen hebben vandaag gereageerd, nou ze mogen die mail weer in hun reet stoppen

Geachte heer Platenkamp,

Wij hebben geen informatie over de specificaties van andere producenten. De gegevens over onze A9600 kaarten kunt u onder deze link vinden:
http://www.asus.nl/products/vga/a9600xt-td/overview.htm
U kunt deze specificaties eventueel vergelijken met de specificaties van andere producenten.

Met vriendelijke groet,

Armand

HET IS EEN ASUS KAART 8)7 |:(

• CRAM
  • Laatst online: 15-01-2025
Het gaat hier om een pre-order.
De kaart bevat hoogswaarschijneljik een 128-bits interface.
Asus heeft de laats gemaakte 9600pro gpu masaal
gekocht om er nog een videokaart van te maken.
Het gaat hier om een pre-order, er komt waarschijnelijk
maar een beperkt aantal binnen.

Zeker niet gek kaartje voor die prijs...

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je dat vandaan :)

• CRAM
skyware.nl

Maar opzich ook mooi lokkertje voor hun site voor mensen die goedkoop videokaartje zoeken via pricewatch. Ben toch beetje wantrouwend...

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 15:24

ChangeLife4Ever

owned by above

zijn er ook andere shops bekend die dit product voor deze prijs aanbieden?

Het lijkt mij een leuke upgrade voor mijn Radeon 9000Pro met een heuze 64MB aan boord (niet buitenboord :z )

Ik heb nu wel een order lopen bij perfect systems, met daarin de eise vermeld dat het wel een "echte" Radeon 9600PRO moet zijn, maar ze hebben nog niks terug gestuurd, helaas...

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Zag deze in 256 mb uitvoering ook al voor weinig staan http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=515056 :)

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 15:24

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:08:
ik heb deze gezien voor 73 euro, de XT is bijna 2 keer zo duur

http://www.perfectsystems...ctgroep=Grafische-kaarten (2e regel 3e plaatje)

is dat dan wel een goede 9600 pro, ik kan nergens wat vinden over de asus 9600 pro, welke coresnelheden of hoeveel bit het is. Dat is dus mijn probleem. Want hij is wel eel goedkoop.

kan imand mij hierbij helpen die hem al heeft of zoiets
ze zeiden tegen mij dat ze hem niet in voorraad hebben. hij is nu ook van de website afgehaald, misschien is het allemaal een (communicatie)fout! :'(

remember your end, someone owns us

• CRAM
De Asus 9600Pro is van skyware.nl afgehaald. Jammer...

Verwijderd

Topicstarter
jah hij is overal afgehaalt, ik kreeeg een mailtje dat hij neit leverbaar was, het schijnt dat maar een paar mensen van de 9600 pro afweten :X, en hij is niet meer leverbaar :(

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:53
Een Sapphire ATi Radeon 9600 XT met 128 Mb heb je al voor 132,99 bij komplett.nl en deze draait @ stock Core 500 Mhz en Mem 650 Mhz. :P

Verwijderd

Topicstarter
jah daar ga ik nu ook voor :)

maar weet iemand wat voor een voeding je daar voor nodig hebt??, ik heb 280W, aopen

• WiLLoW_TieN
@ TS als je niet teveel aan hardware in je kast hebt moet dat wel loslopen die Aopen 280 Watt.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

By yuser.nl heb ik gisteren een club 3d 9600 pro besteld voor 108 euro. Volgens de specificaties zou het om een echte pro moeten gaan. Ik heb nog even een mailtje gestuurd voor de zekerheid, maar daar nog geen antwoord op gekregen. Wel vreemd op zich dat ze 15 euro goedkoper zijn dan de rest van de webshops...

• WiLLoW_TieN
@ e1f,volgens de site draait hij @ stock Core 400 Mhz en Mem 600 Mhz ( 2 * 300 ) dus een echte PRO en hij heeft ook BGA memory.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

Ik had het gezien idd... wat wel apart is trouwens dat als je op de site van club3d op het artikelnummer van deze kaart kijkt, dat dan de specificaties van het geheugen op 340 Mhz staan (680 dus). Vraag me af wat ze nou leveren...

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:59:
de asus mensen hebben vandaag gereageerd, nou ze mogen die mail weer in hun reet stoppen

Geachte heer Platenkamp,

Wij hebben geen informatie over de specificaties van andere producenten. De gegevens over onze A9600 kaarten kunt u onder deze link vinden:
http://www.asus.nl/products/vga/a9600xt-td/overview.htm
U kunt deze specificaties eventueel vergelijken met de specificaties van andere producenten.

Met vriendelijke groet,

Armand

HET IS EEN ASUS KAART 8)7 |:(
Hallo Niels!

Armand van Asus hier >:)
Ik ben bang dat je niet helemaal compleet in je post bent. Zie hieronder de mail die je mij hebt gestuurd:

Ik heb een vraag,

er zijn 9600 pro's in de omloop, nu kan ik nergens de specificaties vinden van de asus 9600 pro TD
128 mb, heeft deze dezelfde specificaties als de pro's van andere merken?

Niels Platenkamp

Volgens mij is mijn reply niet helemaal onterecht, vindt je niet?

Verwijderd

Idd lol :7

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

_/-\o_ Ghehehe lol :) Ik geef de meneer van Asus gelijk :)

[ Voor 58% gewijzigd door Ebayzo op 04-03-2005 15:40 ]

Default blanke hetero

Pagina: 1