Toon posts:

[Excel] beperkt geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn werk te maken met een spreadsheet van 80Mb. Ik kan deze file niet openenen omdat mijn desktop hier (Pentium III, 1Ghz, 512 Mb) (blijkbaar) te weinig geheugen heeft; ik snap dat dit te groot is en niet werkt, maar is er een manier om deze file toch (via een omweg) te openen.

Ik ken zelf een truc; een nieuwe file aanmaken en vanuit die file linken (=Cell A1 van sheet1) naar de 80Mb file; dat werkt aardig, maar helaas niet perfect

iemand een idee?

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Misschien in Excel het automatisch berekenen van formules uitzetten alvorens het openen?

Zo'n soort instelling zou geheugen (en laadtijd) kunnen schelen.

[ Voor 28% gewijzigd door jvo op 08-12-2004 19:27 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En je kan diverse add-ins uitschakelen in Excel, dat scheelt ook weer geheugen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik automatisch berekenen uitstaan. Tevens heb ik alle bestanden waar deze (te) grote file naar verwijst ook al geopend; scheelt ook weer calculatietijd.

Maar toch krijg ik de file niet geopend!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik weet niet welke versie je van Excel gebruikt, maar bij ons op het werk hebben we ook af en toe erg grote Excel workbooks. Daarvoor hebben we sinds kort Excel 2003 en ik geloof dat met die versie de problemen met geheugen e.d. flink minder zijn geworden. Misschien dat je dit eens kunt proberen... (en ja, kom dan maar eens aan Excel 2003...) :)

-- == Alta Alatis Patent == --

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht kan je ook eens kijken of je het bestand (middels een ander computer met meer geheugen) te verkleinen. Als het een shared document is, moet je eens de history opschonen. Dit laatste zorgt namelijk voor een enorme toename in de grote van het document.
Pagina: 1