Voor de luie mensen onder ons, een linkje naar de mobo pagina 
M'n vriend heeft dat boordje en het werkte bij hem niet lekker, dus heeft ie mij erbij gehaald om 'ns te komen kijken. Zijn probleem, zoals hij hem omschreef : PC valt telkens uit met én zonder belasting, floppy geeft vreemde 'i/o blabla failed' & zelfs sommige HDD bestanden geven een 'niet-gevonden' error, terwijl ze er wel horen te staan.
Allereerst ging ik maar eens even kijken naar de voltages in het bios, die waren gewo0n ok.
Toen maar eens naar de Abit site voor 'n nieuw BIOSje, gevonden en op flop gedondert
De Abit manier gevolgd: opstarten -> F8 -> Veilige modus met opdrachtprompt -> runme.bat uitvoeren. Toen kreeg ik een melding dat het met XP/2000 etc niet ging werken.
Vervelend, dan maar eens een bootflop maken, eerst eventjes via windows proberen:
flop erin, schrijfbeveiliging eraf
, rechtsklikken -> formatteren -> MS-DOS bootflop maken.
Op 3/4 krijg ik dan de melding 'i/o blabla failed'.
Nog vervelender, bootdisk.com dan maar, image'je gedownload, flop erin, 5x% melding 'Failed to write to sector blabla head blabla'.
Ik naar huis gegaan, bootflop gemaakt, bios erop gedondert en weer terug.
Eventjes checken of alles er nog opstaat bij hem thuis, geen probleem via windows XP.
Dan PC'tje uit, flop erin, aan en dan vanaf flop laten booten, maar ook dat wil niet
Weer een i/o error, met de vraag of ik er een ander of geen flop in wil doen.
Tsja, dan houd het voor mij toch wel een beetje op ...
Enfin, toch maar ff windows in om het andere probleem mee te maken.
Ik dus lkkr surfen, na een tijdje opeens een zwart beeld, reboot ...
Opnieuw gestart, half uurtje niets aan de hand, en dan weer ... heel vreemd.
Abit KV7
XP 2500+
Etc ...
M'n vriend heeft dat boordje en het werkte bij hem niet lekker, dus heeft ie mij erbij gehaald om 'ns te komen kijken. Zijn probleem, zoals hij hem omschreef : PC valt telkens uit met én zonder belasting, floppy geeft vreemde 'i/o blabla failed' & zelfs sommige HDD bestanden geven een 'niet-gevonden' error, terwijl ze er wel horen te staan.
Allereerst ging ik maar eens even kijken naar de voltages in het bios, die waren gewo0n ok.
Toen maar eens naar de Abit site voor 'n nieuw BIOSje, gevonden en op flop gedondert
De Abit manier gevolgd: opstarten -> F8 -> Veilige modus met opdrachtprompt -> runme.bat uitvoeren. Toen kreeg ik een melding dat het met XP/2000 etc niet ging werken.
Vervelend, dan maar eens een bootflop maken, eerst eventjes via windows proberen:
flop erin, schrijfbeveiliging eraf
Op 3/4 krijg ik dan de melding 'i/o blabla failed'.
Nog vervelender, bootdisk.com dan maar, image'je gedownload, flop erin, 5x% melding 'Failed to write to sector blabla head blabla'.
Ik naar huis gegaan, bootflop gemaakt, bios erop gedondert en weer terug.
Eventjes checken of alles er nog opstaat bij hem thuis, geen probleem via windows XP.
Dan PC'tje uit, flop erin, aan en dan vanaf flop laten booten, maar ook dat wil niet
Weer een i/o error, met de vraag of ik er een ander of geen flop in wil doen.
Tsja, dan houd het voor mij toch wel een beetje op ...
Enfin, toch maar ff windows in om het andere probleem mee te maken.
Ik dus lkkr surfen, na een tijdje opeens een zwart beeld, reboot ...
Opnieuw gestart, half uurtje niets aan de hand, en dan weer ... heel vreemd.
Enkel dit laatste heb ik niet zelf kunnen ontdekken, maar wat denken jullie, RMA?zelfs sommige HDD bestanden geven een 'niet-gevonden' error, terwijl ze er wel horen te staan.
Abit KV7
XP 2500+
Etc ...