Toon posts:

[17 "TFT] No Support voor nieuwe GFX kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor mijn oom een nieuwe videokaart in zijn Compaq Presario gedaan.
Het was een P4 2.66 ghz, 512MB 333mhz ddr en een GeForce 4MX 440.
Nu heb ik dus die GeForce 4MX uit de PC gehaald en er een Geforce 4 Titanium 4200 ingedaan (uit mijn oude Dell PC). Bij mij thuis getest op een 15 inch CRT'tje, alles werkte naar behoren, dus ik heb hem weer aan mijn oom gegeven, blijkt ie daar ineens niet te werken.

Compaq bootscherm verschijnt, windows XP laadscherm verschijnt even, en dan ineens zwart beeld en een blauw vakje in het midden met daarin: No Support. (of Not Support oid, hij legde het via de telefoon uit). Heb em gevraagd of ie het even kon testen met een oude CRT die hij nog had staan, alles werkt wel prima.

Het scherm is nogal merkloos, op de voorkant staan alleen TCO '99. Op de achterkant is op een stickertje wel het modelnummer B17XA te vinden.

Iemand een idee?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:34
Die videokaart levert waarschijnlijk een te hoge verversingsfrequentie. Hang er die ouwe CRT aan, zet dat apparaat op 800X600 op 60 Hz en ga dan met de TFT er aan langzaam opvoeren. Dan merk je het vanzelf.

Even googlen op B17XA leert dat het ding op 1280*1024 kan draaien. Hij moet 75 Hz aan kunnen, maar die staat nu met je andere kaart misschien niet helemaal jofel.

[ Voor 31% gewijzigd door dreamscape op 08-12-2004 17:50 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

welke resolutie?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies, ik bel hem nu op en stel met die oude CRT de resolutie en verversingssnelheid wat lager in.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of ga naar veilige modus (F5 bij opstarten) en stel het daar in.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net gebeld, en de vernieuwingsfrequentie stond inderdaad ingesteld op 85 HZ, teveel voor die TFT dus. Hij belt me zo terug om te vertellen of het gelukt is, maar dat zal wel in orde zijn. Bedankt!

edit: hij werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 18:03 ]

Pagina: 1