Internet delen m.b.v. 2 NIC's in 1 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47
Ik heb het volgende probleem:

Thomson Speedtouch 510 Ethernet Modem (1 poort) -> PC A met 2 NIC -> PC B met 1 NIC

PC A: Windows XP Pro
PC B: Windows XP Home
Crosscable tussen PC A en PC B
Geen Firewall (nog niet)

Nu werkt op PC A het Internet perfect, alleen als ik op de Internet verbinding klik (bij alle verbindingen weergeven) kan ik deze niet meer delen? (Dit kon bij een gewone 56k modem/internet connectie nog wel) Dus nu heeft PC B geen Internet. Ook een verbindigsbrug kan ik niet maken.

Ik weet dat het met een USB modem wel kan, want dit heeft een maatje van me.

Aangezien de PC van me broertje en van mij allebei dag en nacht aan staan, wil ik voorlopig me Internet verbinding zo delen, maar dit lukt me dus niet meer.

Kan dit nog wel? Of moet ik persé een switch gaan halen?

Ik heb al gezocht op het forum maar bijna alle vragen over Internet delen gaan over HUB's en Switches. Ik wil het graag op de oude manier blijven delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 08-12-2004 17:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Bekijk alle suggesties in dit topic eens, misschien dat het je helpt

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Gewoan bij pc A internet delen op nic waar internet binnenkomt. Wel firewall uitzetten voor het geval dat.....................

PS: heb je wel een crosscable tussen a en b?

• Jumpman
Ik kan helemaal nergens Internet delen instellen... Ook niet op de NIC's.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Jumpman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:37:
Ik kan helemaal nergens Internet delen instellen... Ook niet op de NIC's.
Internet delen is een service die geinstalleerd moet zijn. Te doen via netwerkconfiguratie.

Een switch is simpeler en niet duur. Het voordeel van een switch is dat als er een 3e computer bij komt het gewoon een kwestie is van die in de switch bijpluggen.

[ Voor 23% gewijzigd door ritsjoena op 08-12-2004 17:43 ]

• Jumpman
Hmmm, ik kan deze service echter nergens activeren. Volgens mij moet dat dan sowieso al geactiveerd zijn, omdat dat het met de gewone 56k modem ook werkte.

Heeft niemand dit probleem getackeld dan? Als ik bij Netwerkverbindingen met de rechter muisknop op Internet-verbinding en dan Eigenschappen klik kan ik dus helemaal niets instellen. Heb wel een knop instellingen, maar daar staat ook geen verbinding delen bij.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Je moet je VPN inbelverbinding delen en niet je netwerkkaart, dan werkt het wel

[ Voor 59% gewijzigd door Neophyte op 08-12-2004 18:46 ]

Senri no michi mo ippo kara

• Jumpman
Okay, na de ideën van jullie en nog wat meer zelf gevogeld te hebben, is het opgelost. :)

Ik heb op NIC 2 (die van mijn PC A naar de PC B van me broertje gaat) bij Geavanceerd, Internet delen ingeschakeld en dan alle vinkjes geplaatst bij instellingen van de instellingen die ik nodig heb voor me verbinden, en voilá het werkt.

Thnx!!!

Pagina: 1