Koolance Exose-all

Pagina: 1
Acties:

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 12:38
heey daar mensen,

ik ben nieuw hier en dacht gelijk maar ff wat vragen :)

ik heb reeds dit waterkoelingssysteem (extern) besteld en ben benieuwd of er mensen zijn die deze koeling ook hebben en wat hun bevindingen er mee zijn.

ook ben ik vanplan de exose te modden...maar heeft iemand dat al eens gedaan? ben hier niet een super goede in dus vroeg me af of jullie wat tips hadden :P

dus mensen kom maar op :P hoe kan ik het systeem optimaal alten draaien...wat moet ik doen met het systeem of wat vooral niet...en hoe te modden!

alvast bedankt

greetz jarnoootje
p.s. dit is dat systeem;

Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/48029-big.jpg

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik heb de PC901 van Koolance. Daar zit in principe hetzelfde aan hware in.

Wat je kunt doen modden:

Fans vervangen door Neon fans, andere fangrills, een cpu300g ipv een cpu200g waterblock gebruiken (die 200g is ronduit slecht ;) ).
Een ander kleurtje zou je kunnen doen. Ik heb de LEDS van het control board ook vervangen door rode leds. Je kan het filterglaasje van de display nog vervangen voor een ander kleurtje.

Fantaseer en realiseer :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 22:56

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Wat je vooral kunt doen is google gebruiken want er staat VAST vanalles over de koolance , ook mods.
Ook in de got search rondsnuffelen kan geen kwaad.
Wij zijn geen tune-up service of helpdesk die je alles ff gaat vertellen terwijl je het gewoon eerst kon zoeken.

Inzet wordt hier gewaardeerd :)

Specs

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Heb deze waterkoeling ook maar dan in de zwarte uitvoering en ben er erg tevreden over (het is trouwens Koolance Exos). Ik heb zelf niet zoveel behoefte gehad om hem te modden omdat ie standaard er al goed uitziet.

Je moet hem wel zo nu en dan even open maken en stofzuigen want behalve lucht zuigt ie ook veel stof aan.

• Jarnoootje
DJ_Squtshi schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:51:
Wat je vooral kunt doen is google gebruiken want er staat VAST vanalles over de koolance , ook mods.
Ook in de got search rondsnuffelen kan geen kwaad.
Wij zijn geen tune-up service of helpdesk die je alles ff gaat vertellen terwijl je het gewoon eerst kon zoeken.

Inzet wordt hier gewaardeerd :)
je wil werkelijk waar niet weten hoeveel ik rond gezocht heb en hoeveel tests en andere shit ik over dit systeem gelezen heb :P maar denk vraag het aan de mensen die er mee gewerkt hebben of gebruiken....is toch altijd wat beter dan bevindingen van een speciaal test team vind ik...vandaar dat ik het vraag...en niet omdat ik lui ben :) dus rustig maar hoor :P

• Jarnoootje
_Jona_ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:58:
Heb deze waterkoeling ook maar dan in de zwarte uitvoering en ben er erg tevreden over (het is trouwens Koolance Exos). Ik heb zelf niet zoveel behoefte gehad om hem te modden omdat ie standaard er al goed uitziet.

Je moet hem wel zo nu en dan even open maken en stofzuigen want behalve lucht zuigt ie ook veel stof aan.
hehehe lol :) thnx voor de tip! ga ik zeker doen...kijk dit bedoel ik nou:P heb dit in nog geen enkele test gelezen dat het een waterkoeler en stofzuiger in een was;) maar thnx!

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 22:56

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Jarnoootje schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:41:
[...]

je wil werkelijk waar niet weten hoeveel ik rond gezocht heb en hoeveel tests en andere shit ik over dit systeem gelezen heb :P maar denk vraag het aan de mensen die er mee gewerkt hebben of gebruiken....is toch altijd wat beter dan bevindingen van een speciaal test team vind ik...vandaar dat ik het vraag...en niet omdat ik lui ben :) dus rustig maar hoor :P
Dan zet je er duidelijk bij wat je allemaal zelf hebt gezocht zodat iedereen op de hoogte is van hoe jij hier tegen op kijkt.

Specs

• Jarnoootje
over het algemeen zijn de berichten allemaal goed en geweldig systeem maar weinig krytisch...dus jah wil gewoon de mening horen van gebruikers.......niet specefiek iest maar gewoon hun bevindingen van het systeem

de plus punten en de minpunten van het systeem....en wat ik zou kunnen veranderen om de preformance te verhogen....

dus :P leef je uit

Verwijderd

Als je de performance wilt verhogen, dan kun je het beste een ander systeem kopen.

No shit Sherlock, een Koolance koop je gewoon niet vanwege z'n prestaties. Heb hier een Exos voor m'n server en een PC-601 voor m'n vriendin d'r peecee, maar zelf doe ik 't met een samengezocht setje. Dat scheelt toch dik 10 graden in de meeste gevallen.

De slangen van de Koolance zijn ten eerste beetje dun, daarnaast is het pompje (dual) niet zo bijzonder sterk en die combinatie zorgt ervoor dat 't weinig oplevert. De radiator is overigens volgens mij nog steeds van aluminium.....

Geloof me, voor 't geld kun je beter een paar onderdelen bij elkaar zoeken dan een set van Koolance te kopen, maarja, als je 't mooi wilt vinden moet je 't natuurlijk gewoon doen..

• Jarnoootje
het gaat mij ook zeker neit dat hij super goed koelt.....maar gewoon dat hij voldoende koelt voor een gewoon draaiend systeem...ga niet echt overklocken dus daar zal het niet aan legen...ik hoef ook niet een super goed presterend systeem...wil gewoon toch wel mooi eruit zien en voldoende koel kwaliteit voor een normaal draaiend systeem en eventueel voor lanpartysd is het toch koeler dan luchtkoeling.

ik wil voornamelijk weten wat ik aan het bestaande systeem kan veranderen....zodat de prestaties van de Exos verbeterd worden.

• Jarnoootje
ojah wat ik ook nog in een test ergens vond is dat het schijnt dat er lucht in het systeem blijft cirkelen :| iemand hier ervaring mee?

kan nu al wel resevoir bestellen om dat te verhelpen maar dat zou ook zonde geld zijn als het geowon toevallig was bij die test...
Pagina: 1