Toon posts:

Kraak en piep geluiden uit Creative geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb hier voor me een systeempje gebouwd uit onderdelen die ik nog over had.

Het gaat om een Asus P2B-F moederbord met daarop een Pentium III 450MHz processor.
Geheugen bestaat uit 2 reepjes van elk 128 MB, HDD is een 40 gig Maxtor en de geluidskaart is een Creative met daarop een Creative ES1373 chip.

En daarmee heb ik het volgende probleem. Als geluid en harddisk tegelijk met elkaar moeten werken dan krijg ik piep en kraak geluiden uit de geluidskaart. En ook hoe meer HDD activiteit er is, hoe harder hij dit doet. Ik weet niet waar ik dit moet gaan zoeken, iemand enig idee? Ik draai als software Windows XP (heb geprobeerd met en zonder service pack 1 en 2) en heb ook 3 verschillende biossen geprobeerd, te weten versie 009, 0013 en de beta versie 0014 beta 3.

Wat ik ook doe het probleem blijft bestaan. Weet iemand een oplossing voor dit problem?
Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als slechte aarding :) Is je PC geaard (zit ie in een geaard stopcontact) ?
Trek ook eens de aansluiting van bijv je cd-rom speler uit je geluidskaart (dat 3 of 4 aderige kabeltje wat je gebruikt om je muziek door te lussen. Kan zijn dat er op de IDE wat ruis zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat aarden lijkt me sterk, er staan hier meer computers op een niet geaard stopcontact en die doen het ook prima? Het klinkt ook niet echt als een aardefout, dan krijg je meer bromgeluiden en ook bromgeluiden als je geen muziek aan het afspelen bent. Het is echt een systeemfout.

Verwijderd

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd, of om de geluidskaart in een ander slot te stoppen?

BTW: Windows XP op een 450 mhz ? Is een lichtere windows versie dan niet aan te raden?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe drivers heeft ook niets geholpen, ook een ander slot wil niet werken. En wat de snelheid betrefd, dat gaat wel goed. Hij start lekker vlot op.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb er maar een andere geluidskaart ingegooid. Probleem is nu opgelost. Toch iedereen bedankt!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:42

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Algemeen bekend dat die oudere Creative kaarten het slecht doen onder Windows 2000 en XP :) Creative heeft er nooit fatsoenlijke drivers voor uitgebracht. Zat ik toen met m'n iets-ouder-dan-een-jaartje PCI128 kaarten :(

Hier stond een dode link.

Pagina: 1