Toon posts:

[XP] Upgrade naar x64 bit licentie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de Front page staat
De eigenaars van een licentie voor de 32-bit versie van Windows XP Professional of Windows Server 2003 zullen deze licentie kunnen inwisselen voor een licentie voor de 64-bit versie van Windows
Ik wil 100% zeker weten of dit klopt, want ik kan bij MS zelf nergens informatie hierover vinden die dit bevestigd. Aangezien ik net een AMD 64bit PC met XP Home editie heb besteld overweeg ik n.a.v. dit verhaal Professional mee te laten leveren ipv Home. Heeft iemand meer informatie hierover? BVD!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al kunnen vinden in de documentatie en op de site van MS? en wat adviseert je reseller je? Vooralsnog is er in ieder geval geen Home-versie van 64-bits XP :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake: Ik heb niets hierover kunnen vinden op de website van Microsoft, maar heb ze vandaag een mailtje gestuurd. Zodra ik antwoord heb zal ik dat hier posten, zodat het terug te vinden is op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het schopje, maar wel relevant genoeg om te doen.

Microsoft verwijst me door naar de reseller, en die weet van niets. Ik heb zelfs 2 resellers gebeld, en geen van beiden wisten hier iets over. Kortom, kastje --> muur :( Help!

Edit:
Na zeuren aan de telefoon bij MS zelf hebben zij gezegd dat er dus geen sprake zal zijn van een gratis upgrade van XP Pro naar XP 64bit ... jammer maar helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 13:33 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ken dit verhaal eigenlijk enkel voor 2003 Enterprise Edition - daar koop je inderdaad een 64-bit licentie en krijg je de 32-bit versie geleverd voor zover ik weet.

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 23:17
wedden dat ik 'm gratis ga upgraden

Verwijderd

Topicstarter
Al_Kahli schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:59:
wedden dat ik 'm gratis ga upgraden
Wat wil je hiermee zeggen?

• Cornballer
Dat je voor de rest van je leven als je een volledig systeem (bv een laptop) koopt, ook voor een OS zal betalen, en dat dat waarschijnlijk Windows zal zijn (PC's mogen namelijk niet zonder OS verkocht worden, jaja at heeft MS mooi voor elkaar gelobbyed).
Nu kan het dus zo zijn dat je al lang een keer voor een licensie hebt betaald, en overstapt naar een andere pc, maar dus toch een extra licentie moet ophoesten, al is het voor een sterk verouderde versie(!).

In dit geval vind ik het in zijn geheel niet onethisch om een iso'tje van internet af te plukken.

Verwijderd

Al_Kahli schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:22:
[...]

Dat je voor de rest van je leven als je een volledig systeem (bv een laptop) koopt, ook voor een OS zal betalen, en dat dat waarschijnlijk Windows zal zijn (PC's mogen namelijk niet zonder OS verkocht worden, jaja at heeft MS mooi voor elkaar gelobbyed).
Nu kan het dus zo zijn dat je al lang een keer voor een licensie hebt betaald, en overstapt naar een andere pc, maar dus toch een extra licentie moet ophoesten, al is het voor een sterk verouderde versie(!).

In dit geval vind ik het in zijn geheel niet onethisch om een iso'tje van internet af te plukken.
Wat een kwats dat pc's niet zonder OS mogen worden verkocht. Dat mag wel!

Verwijderd

Er staat nu in de Computer Totaal! dat er waarschijnlijk een upgraderegeling komt. Maar dat is nog niet zeker. Het zal toch nog enkele maanden gaan duren alvorens Win XP 64bit uitkomt.

• Cornballer
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 00:04:
[...]

Wat een kwats dat pc's niet zonder OS mogen worden verkocht. Dat mag wel!
Als een pc zonder OS wordt verkocht is het meestal met een hele oude versie van DOS waar geen rechten meer op zitten.
En al zou het wel mogen, dan is het alsnog moeilijk om een pc te kopen zonder OS, en dan krijg je iets van 20 E korting (niet wat die licentie echt kost).
Pagina: 1