DivX Traaaaaaag :-(

Pagina: 1
Acties:

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Iik heb een probleempje met het afspelen van hi-res divxfilmpjes, de framerate is gezien mijn systeem goed, alleen schokt het beeld af en toe. Het lijkt alsof de renderer de gegevens niet op tijd krijgt en opnieuw moet bufferen. Het aanzetten van data merge en het verhogen van de graphic aperture naar 128MB (geen flauw idee wat dat betekent eigenlijk) in de bios hielp al een stuk maar het is nog steeds niet oké.
Waaraan kan dit liggen.
Dit is mijn systeem
P1MMX@275MHZ (2.5x110)
96MB SDRAM
Voodoo 3 PCI
Gigabyte 5AA (Ali Alladin chipset)
ISA Sound

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 22:15
Denk niet dat divx goed gaat draaien op zo'n sys..

| I've got permission to color outside the lines |

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Je moet een snellere CPU moet hebben...
Dit is de hoofdoorzaak van het zo traag lopen van DIVX.
Probeer ook een oudere codec te installeren
en de kwaliteit op minimaal in te stellen.
(Kwaliteit van geluid en Beeld is in mediaplayer aan te passen.
Iets van een AMD 500 zou als een hele mik schelen..
Verder is alles ok...
En je moet DMA aanmikken!!!!!!!
Moet op een P2 300 al goed werken met 64 Mb..

Suc6 :)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• BenJoep
  • Laatst online: 11-03 22:15
SEARCH zeg ik altijd maar..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Voor MPEG-2 heb je al een 400 MHz nodig laat staan MPEG-4 (divx is een MPEG-4 variant). Vergeet het maar met zo'n CPU.

Verwijderd

Je hebt of een snellere CPU nodig (zie voorgaande reakties), of je moet niet software matig afspelen, maar hardware matig. Dus een MPEG kaartje. Zie vraag en aanbod bij cd/DVD rom.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb vroeger wel DivX gedraaid op een PII 333 mhz, maar die kwam bij hoge kwaliteit DivX films soms in de problemen. Het ligt dus idd aan de rekenkracht.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Diezelfde film wat bij joppe schokt heb ik op mijn pa zijn laptop geprobeerd, werkt prima.
Het is een PII300.
Dus het verschil is niet zo groot, maar wel groot genoeg.

P.S Joppe, kan ik dadelijk nog ff The Matrix komen halen? Mijn pa moest hem ff hebben. En heb je Hollowman al gefikt?

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Op woensdag 03 januari 2001 20:12 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
Diezelfde film wat bij joppe schokt heb ik op mijn pa zijn laptop geprobeerd, werkt prima.
Het is een PII300.
Dus het verschil is niet zo groot, maar wel groot genoeg.
Je moet niet alleen naar het verschil in Mhz kijken, maar ook in het verschil tussen de PI en de PII. De laatste heeft bv. meer cache en heeft Dynamic Execution.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Op woensdag 03 januari 2001 19:48 schreef Doerak het volgende:
Je hebt of een snellere CPU nodig (zie voorgaande reakties), of je moet niet software matig afspelen, maar hardware matig. Dus een MPEG kaartje. Zie vraag en aanbod bij cd/DVD rom.
Duh.. DivX over een mpg kaartje? in your dreams.. daar zijn al 2000000 topics over geweest, maar dat kan gewoon niet
voor DivX moet je toch echt een snellere CPU hebben, that's it

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Probeer het met bsplayer. Gebruik de alternative divx filter en kies een lagere resolutie. Beter dan dit zal het niet kunnen gaan met je systeem.

http://www.geocities.com/geobst/

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb het ook geprobeerd op een 233 mhz cyrix met rot 64 mb geheugen, dat schiet dus echt niet op :)

edit:
volgens mij staat mijn processor sneller, op 300 ofzow >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het aanzetten van data merge en het verhogen van de graphic aperture naar 128MB (geen flauw idee wat dat betekent eigenlijk) in de bios hielp al een stuk maar het is nog steeds niet oké.
Dit is het stuk intern geheugen dat de AGP-kaart (=de videokaart) mag gebruiken als deze in geheugennood zit. Ik zie niet helemaal in wat dat voor voordeel heeft met 2d, want het wordt normaal gesproken gebruikt vor textures bij 3d (oh nee, het wordt normaal gesproken gewoon niet gebruikt :)).

Dus 128 mb van de 96 die je hebt vrijgeven hielp zeker, ik vind dat op z'n minst spannend, toch.

En voor de rest deel ik de gemmiddelde mening hierboven...

/edit. Nu ik je post nog een keer doorlees vind ik het nog spannender, gezien je een Voodoo3 PCI(!) gebruikt..... Iemand, den begrijp ik zeker ook niet wat het dan _wel_ is... :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 20:18 schreef DJSmiley het volgende:

[..]
Duh.. DivX over een mpg kaartje? in your dreams.. daar zijn al 2000000 topics over geweest, maar dat kan gewoon niet
voor DivX moet je toch echt een snellere CPU hebben, that's it
Sorry, je hebt gelijk :( Kaartje is natuurlijk alleen van belang bij DVD.
Pagina: 1