Toon posts:

Een 5200 Naar een ultra flashen. Welk programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag mijn 5200 naar een ultra flashen.
Ik weet zelf ook wel dat het niet veel helpt
maar ik vind dat wel leuker staan bij het opstarten.
Ik heb al een 5200 ultra bios.
Ik heb met NVFLASH geprobeert te flashen,
maar zonder succes, hij zei steeds dissmatched ofzo.

Nu komt mijn vraag:
Met welk programma kan ik hem onder windows gewoon flashen?
Tim

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF zoeken op google: http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Use the BIOS upgrades on your own risk!

Use VGABios first to test if the bios works on your system, before you actually flash with the NVFlash utility.
To test if a bios works on your card, use the following command in real MSDOS mode (NOT a Windows DOS box):

VGABIOS -fbios.rom (where 'bios.rom' is the 8.3 name of the bios to flash).

To flash the bios image into your videocard, use the following command in MSDOS:

NVFLASH -fbios.rom (for nvflash 4.x and older; where 'bios.rom' is the 8.3 name of the bios to flash), or
NVFLASH bios.rom (for nvflash 5.x; where 'bios.rom' is the 8.3 name of the bios to flash).

To override the vendor/device- or subsystem ID warnings, use the -p and -u flags (for nvflash 4.42 and older) or the -5 and -6 flags (for nvflash 4.46 and newer).

Usually, bioses with the same core ID (bb in a.bb.cc.dd.ee, like '4.40.01.38.06' and '5.40.02.22.03') are compatible with each other, so you can try other bioses with the same core ID on your card! Of course, clock rates and fan control of the new bios do have to be compatible with your card, so please test the bios first with vgabios before flashing!
The card type shown after the bios number, like '5.40.02.22.03 (FX6800LE)', only gives an indication of which card the bios was taken from, but you can still try this bios on other NV40 cards like the FX6800GT (as long as the core and memory frequencies can be handled of course).

If you get the message "ERROR GPU Mismatch", the bios is for a different GPU chip and should NOT be flashed!

Verwijderd

Topicstarter
dus heb ik een anders bios nodig

maar ik wil eigelijk in windows flashen

kan dat?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:26 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, nvflash is alleen voor dos.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Je kan ook een 5200(NU) bios aanpassen naar Ultra speeds met bijvoorbeeld xbios

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:31:
Je kan ook een 5200(NU) bios aanpassen naar Ultra speeds met bijvoorbeeld xbios
ja maar het gaat me om de naam bij het opstarten

snap je

Verwijderd

5200 is zowiezo niet echt ultra te noemen : )

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:24:
[...]

ja maar het gaat me om de naam bij het opstarten

snap je
Bij Rivatuner ga je naar het hokje onder de naam van je kaart->je ziet customize->klik en 1e vakje met plaatje van vid.kaart->NVStrap driver->Graphics adapter identification->op custom zetten->en dan kan je daaronder met de pijltjes in rivatuner schuiven naar een 5200 ultra 8)

Heb ik gedaan met mn fx5700 naar 5700ultra.
Nu staat er bij mij 5700 ultra 256mb terwijl de kaart gewoon hetzelfde is gebeleven.
Bij je eigenschappen en overal verder staat dan 5200 ultra.

goodluck

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42

w0w

Als je zeker weet dat het wel moet werken kun je de parameters '-4 -5 -6' bij het flashen (dus "nvflash -4 -5 -6 naam.rom") en dan forced ie de flash (je moet nog nog wel op 'y' drukken) succes dermee :)

Verwijderd

w0w schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:34:
Als je zeker weet dat het wel moet werken kun je de parameters '-4 -5 -6' bij het flashen (dus "nvflash -4 -5 -6 naam.rom") en dan forced ie de flash (je moet nog nog wel op 'y' drukken) succes dermee :)
mijn manier is veiliger hoor :P

Verwijderd

http://downloads.guru3d.c...187c4819bfb1724074f97ccfd
directe download link van rivatuner

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:32:
[...]

Bij Rivatuner ga je naar het hokje onder de naam van je kaart->je ziet customize->klik en 1e vakje met plaatje van vid.kaart->NVStrap driver->Graphics adapter identification->op custom zetten->en dan kan je daaronder met de pijltjes in rivatuner schuiven naar een 5200 ultra 8)

Heb ik gedaan met mn fx5700 naar 5700ultra.
Nu staat er bij mij 5700 ultra 256mb terwijl de kaart gewoon hetzelfde is gebeleven.
Bij je eigenschappen en overal verder staat dan 5200 ultra.

goodluck
hoe kan ik zorgen dat dat er ook staat bij het opstarten?
want daar gaat het uiteindelijk om

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:58:
[...]

hoe kan ik zorgen dat dat er ook staat bij het opstarten?
want daar gaat het uiteindelijk om
Ik veronderstel dat je bedoeld wanneer de gegevens van het VGA BIOS worden weergegeven. Dan is de enigste oplossingen een ander BIOS in je kaart flashen vrees ik :P

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:02:
[...]

Ik veronderstel dat je bedoeld wanneer de gegevens van het VGA BIOS worden weergegeven. Dan is de enigste oplossingen een ander BIOS in je kaart flashen vrees ik :P
ja maar met welk programma ?
en dan bedoel ik er 1 in windows

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik zou het niet doen. Ik denk namelijk dat je kaart niet op ultra snelheden wil gaan draaien. En je zit vervolgens met een kaart die niets meer kan. Dan moet je dus terugflashen en dat is veel lastiger...

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
[...]

ja maar met welk programma ?
en dan bedoel ik er 1 in windows
Gewoon in DOS flashen, dat is veel veiliger dan in Windows. Je wil niet dat het flashprogrammaatje vastloopt terwijl je je BIOS aan het flashen bent..

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:06:
Ik zou het niet doen. Ik denk namelijk dat je kaart niet op ultra snelheden wil gaan draaien. En je zit vervolgens met een kaart die niets meer kan. Dan moet je dus terugflashen en dat is veel lastiger...
maar ik heb een bios met dezelfde snelheden als een gewoone 5200
Pagina: 1