Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke draadjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 voedingen in myn pc. waarvan er een gewoon niets staat te doen ... Ik zou graag myn fans op de 2de voeding aansluiten en dmv een schakelaar die ik ergens op myn case ga bouwen wil ik dat die 2de voeding aangaat :9~ Weet er iemand welke 2 draadjes (of meerdere) ik moet verbinden voor de 2de voeding op te laten slaan? alvast bedankt

het gaat btw om die dikke stekker die op je mobo moet :o .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:53 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pin 14 en 16. Das meestal groen en Zwart ;)
Zie ook: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Let op: de voeding moet zowel over de 3.3, de 5 als de 12 volt belast zijn :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Als het een ATX voeding is, moet je van de 20-pins connector de groene draad verbinden met een zwarte draad. Als het een AT voeding is, zit er als het goed is een schakelaar aan vast. Deze kun je uiteraard blijven gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx jongens! Maar aangezien ik met elektronica een complete noob ben begrijp ik niet goed wat je hiermee bedoeld:
Let op: de voeding moet zowel over de 3.3, de 5 als de 12 volt belast zijn
|:(

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:56:
Thnx jongens! Maar aangezien ik met elektronica een complete noob ben begrijp ik niet goed wat je hiermee bedoeld:

[...]

|:(
Nou dat je op al deze lijnen iets moet hebben staan, om hem te belasten.
Voedingen vinden het namelijk meestal niet leuk om op te starten zondere enige belasting.
De 5 en 12 volt moet niet moeilijk zijn voor je, bijvoorbeeld hdd of zo.
Alleen 3,3 volt lijn moet je wat voor verzinnen.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Mister I schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:57:
[...]

Voedingen vinden het namelijk meestal niet leuk om op te starten zondere enige belasting.
gewoon flinke weerstand ertussen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel spijtig dat die belast moeten worden! Ik wou zo'n 'gaming knop' maken die al myn fans + myn ATi 9600PRO fdd connector stroom gaf ... maarja , helaas :) Mischien moet ik ze allebei maar gelijk laten aanstaan en een fancontroller kopen :'( ... Tenzij er nog tips zijn? :p

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]

een hdd zou ik niet doen aangezien je dan via de IDE/SATA/SCSI/iets anders connector een ander voltage krijgt en dat kan volgens mij niet gezond zijn voor je hdd. Moet er trouwens wat aan de 3,3 volt hangen? op mijn antec truepower 380w hoeft dat volgens mij niet. alleen de 12v moet volgens mij belast zijn

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
[...]

gewoon flinke weerstand ertussen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:01:
Dat is wel spijtig dat die belast moeten worden! Ik wou zo'n 'gaming knop' maken die al myn fans + myn ATi 9600PRO fdd connector stroom gaf ... maarja , helaas :) Mischien moet ik ze allebei maar gelijk laten aanstaan en een fancontroller kopen :'( ... Tenzij er nog tips zijn? :p
Als je nou es op de links klikt doe worden aangedragen zie je al snel dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/atx-dummyload-tester.gif

Doe ajb zelf even wat meer moeite ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

CME Faq: 2 voedingen in 1 systeem
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Als je de 2e voeding wilt inschakelen met een losse schakelaar ipv automatisch met een relais is het nog simpeler: denk het relais aan de molex weg en zet daar je schakelaar. Wel je 2e voeding voldoende belasten, anders doet hij het niet of gaat hij kapot op den duur.
De 3.3 lijn hoeft bij veel oude voedingen niet belast te zijn zoals de 5V en 12V lijn - kwestie van testen.

Kortom, éérst zelf gebruik maken van de naslagwerken (search / Faq) alvorens naar 'new topic' toe te rennen. Zie ook de huisregels voor wat wij verwachten op het forum :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.