Toon posts:

Avid v.s. Premiere preview

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben een montagebak aan 't samenstellen voor het laatste deel (afstudeerproject) van m'n studie.

Kga afstuderen in video-design, en met m'n huidige pc kan ik niet meer fatsoenlijk werken...

Heb een pc samengesteld, als volgt:

S754 AMD ATHLON 64 3200+
S754 ABIT KV8 PRO
DDR 1024 MB 400MHZ PC3200
300 GB MAXTOR 7200 RPM 8MB IDE LIQUID
120 GB MAXTOR 7200 RPM 8MB IDE LIQ
STANDAARD ATI RADEON 9600 XT 256MB

Met dit systeem wil ik monteren, met realtime preview.

Welk pakket trekt dit 't best, waar moet ik nog op letten en wat zijn de voor en nadelen?

Hardware preview renderkaart heb ik geen geld voor :)

Wilde eerst een PowerMac kopen, maar dat ligt zwaar boven m'n budget.

Beschikking over Avid en Premiere heb ik al.

Iemand tips waar ik op moet letten? "t gaat me niet om Hollywood FX, als ik effecten wil doe ik dat wel in After Effects en importeer dat.

Puur knippen en plakken met ongecomprimeerde DV, in combinatie met muziek, worden snelle (montages).

Verwijderd

Topicstarter
kick O-)

het gaat met NIET om inladen, dat doe ik met firewire.

Vraag me af waarom als Avid realtime preview ondersteund zonder hardware renderkaarten, waarom 't dan zo weinig gebruikt wordt..

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
De keuze tussen die beide pakketten kun je, denk ik, het beste baseren op eigen tests. Doordat realtime preview sterk afhankelijk is van bewerkingskracht en zwaarte van de gekozen bewerkingen voor de preview, kun je dat beoordelen met eigen keuzes qua effecten/bewerkingen. Voor de aller-fraaiste effecten zul wel nimmer voldoende bewerkings-kracht hebben, ook hardware schiet dan tekort: het kan altijd immers weer mooier.

Omdat je geen hardware wilt inzetten, zou ik inderdaad kiezen voor een dergelijke sterke cpu of een nog duurdere om zoveel mogelijk qua realtime mogelijk te maken, vanzelfsprekend afhankelijk van budget.

Als je bedoelt waarom realtime preview zo weinig gebruikt wordt, is een antwoord misschien: doordat bij de meeste wat meer serieuze video-producties weinig gebruikt wordt gemaakt van visuele 'grappen'. Voornamelijk harde overgangen zijn het devies en dat vereist weinig controle op werking tijdens editen; altijd goed immers.

[ Voor 22% gewijzigd door ParkOverall op 09-12-2004 21:29 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Daar komt nog bij dat tot een paar jaar geleden nog gewoon hardware nodig had om realtime een previeuw weer te geven.
Maar begrijp ik nu dat het enkel gaat om standaard knippen en plaken en het voor de effecten de preview gaat?
Dat kan namelijk standaard al makkelijk.
Er zijn ook pakketen als Media Studio (van Ulead meen ik) dat kan al vast in de achtergrond effecten renderen terwijl je nog bezig bent met andere effecten. Als je dan gaat kijken heeft hij het reeds gerenderd. Tevens heeft het de mogelijkheid om in een klein verster real time te renderen. Het scherm groote van de preview is af hankelijk van de capaciteit van de proc. het werkt al op een dual 1200. Dus dat moet bij zeker op half scherm kunnen.
Ik denk dat in Primiere zulke dingen ook moeten zitten maar daar heb ik geen ervaring mee.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij premiere moet je er om denken dat je op ENTER moet drukken om een realtime preview te kunnen zien... Als je alleen op het PLAY knopje klikt zie je NIET de effecten!!!
Premiere op zich rendered de meeste effecten gewoon realtime... Als je processor het allemaal niet goed kan bijbenen raak je af te toe wat frames kwijt en dus gaat de preview af en toe iets stotteren maar het effect blijft wel gewoon zichbaar.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Top!

En wat denken jullie van de bovenstaande configuratie? Wordt wel Pentium ipv AMD...

Verwijderd

Met de bovenstaande configuratie is niets mis, maar voor specefieke vragen daarover zou ik je graag naar Complete Systemen & Laptops willen door verwijzen. Het systeem zelf behandelen we dus niet in AVH. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:39:
Met de bovenstaande configuratie is niets mis, maar voor specefieke vragen daarover zou ik je graag naar Complete Systemen & Laptops willen door verwijzen. Het systeem zelf behandelen we dus niet in AVH. ;)
excusses!! OOk als 't een montage-set betreft? Daar gaat 't me om namelijk, gamen hoef ik niet.

Verwijderd

Ja ook dan, dit topic in AVH gaat in elk geval op slot omdat het nu nergens op uit draait en jij toch feedback op je systeem-vraag wilt.

Ik heb alvast een linkje voor je opgezocht waar je kan lezen hoe je een goed topic over een systeem in CSL start: CSL FAQ

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.