Als ik MPlayer als root draai, zie ik dit:
, maar dit lijkt mij een rechtenprobleem. Ik weet alleen niet waar ik het moet zoeken. Hoe kom ik er achter welke rechten ik nodig heb om een pci scan te mogen uitvoeren? Of zoek ik in de verkeerde richting?
Ik gebruik SuSE 9.1 Pro en ik start MPlayer met gmplayer -vo xvidix.
code:
En vervolgens speelt 'ie films voor me af. Maar als ik hem als een gewone user draai, krijg ik dit:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| No vidix driver name provided, probing available ones (-v option for details)! [radeon] Found chip: Radeon R300 NF [Radeon 9700] [radeon] ATI FireGl driver detected libdha: DHA kernelhelper failed: No such file or directory libdha: DHA kernelhelper failed: No such file or directory [radeon] Video memory = 128Mb [radeon] Set write-combining type of video memory [radeon] Saved overlay colorkey settings VIDIX: Description: BES driver for Radeon cards VIDIX: Author: Nick Kurshev |
code:
Geen video, dus. Nou ben ik een ontzettende Linux-n00b 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| No vidix driver name provided, probing available ones (-v option for details)! [rage128] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [pm3] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [mga] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [SiS] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [radeon] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [nvidia_vid] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [mach64] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [mga] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan [cyberblade] Error occurred during pci scan: Bewerking niet toegestaan vosub_vidix: Couldn't find working VIDIX driver Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device. |
Ik gebruik SuSE 9.1 Pro en ik start MPlayer met gmplayer -vo xvidix.
[ Voor 4% gewijzigd door KingRichard op 08-12-2004 15:36 ]
a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]