Toon posts:

Speedtouch 510, Tiscali ADSL, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
dit is het zoveelste SPeedtouch 510 topic, ik weet het, maar in de andere topics kon ik mijn specifieke probleem niet vinden. Dit is mijn probleem:
Mijn huisgenoot en ik hebben 2 pc's, allebei met Windows XP Professional, geen SP2 geïnstalleerd. Sinds 1 jaar hebben we Tiscali ADSL, helaas kozen we ooit voor een Sagem USB modem. Nu hebben we een Speedtouch 510 gekocht, zodat mijn computer niet aan hoeft als mijn huisgenoot wil internetten ofzo. Die hebben we netjes uitgepakt en aangesloten, en toen begon het gedoe.
Het power-lampje op het modem werd groen, het netwerk-lampje werd groen, maar het @-lampje bleef knipperen tussen oranje en groen. Tiscali gebeld, juiste instellingen gevraagd, bleken we Bridged Ethernet te hebben en VPI-VCI code 0.34 in te moeten voeren. Toen werd in ieder geval het @ lampje voor altijd groen. Ik vermoed dat er nu dus wel een verbinding is tussen de Speedtouch en Tiscali.
Volgens de 'status' van mijn netwerkverbinding verstuur en ontvang ik ook pakketten, en onder netwerklocaties heeft mijn compu de speedtouch ook gevonden. Maar zowel ik als mijn huisgenoot kunnen niet internetten, ftp-en of msn-en of wat dan ook. Mijn gmail-notifier bericht dat 'ie het adres niet in de DNS vinden kan. We hebben alle splitters en netwerkkabels wel goed aangesloten.
Als ik probeer weer via het USB modem te internetten, gaat dat meestal wel, ik moet doorgaans alleen wel even de computer opnieuw opstarten voordat dat werkt. Anders geeft de 'DSL-monitor' aan, dat ik wel pakketjes verstuur en ontvang, maar internet: ho maar. Ik heb allerlei internet instellingen en netwerkinstellingen proberen aan te passen, niets werkt.
Ik heb geprobeerd om te pingen in de DOS-prompt, zoals de Windows-help-functie me adviseerde. Ik kan alleen pingen naar 10.0.0.138, andere adressen kan 'ie niet vinden. Als ik dat IP-adres in explorer intype, krijg ik ook de status/instellingen/configuratiesite van Thomson. Volgens die pagina zijn alle tests met goed gevolg doorlopen.
Misschien zijn er instellingen die ik over het hoofd zie, misschien moet ik .ini files gebruiken, misschien moet ik op mijn hoofd gaan staan en gelijktijdig in mijn handen klappen. Ik weet het niet meer |:(
Ik hoop dat iemand me helpen kan!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 21:26
Je moet ook ff in je webinterface http://10.0.0.138 je username en wachtwoord van je internet-account instellen, anders kan die natuurlijk nooit connecten met wat voor server dan ook. In dat geval klopt het dus ook dat er wel een connectie is, maar dat je met je data niet verder komt dan je modem

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook ingevoerd, er popt een schermpje up die daar om vraagt, heb ik ingevoerd en dat accepteerd 'ie...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doe eens een ipconfig /all in een promptje?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check eerst eens je firmware, omdat er problemen waren met Tiscali. En gebruik daarna de Speedtouch Wizard.
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe weet je zeker dat de modem verbinding met internet heeft?

Heb je de tcp/ip instellingen van je eigen pc wel goed staan? In principe kan je die gewoon op "automatisch" zetten, dan moet je gewoon op internet kunnen komen.

Wat zie je als je een trace uitvoerd naar een IP op internet (194.109.6.92 ofzo)

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 08-12-2004 16:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Er zijn inderdaag problemen met het tiscali netwerk i.c.m speedtouch 510.
Kijk hier maar eens http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.
Succes.

EDIT: Doh, zag post van KillerAce_NL niet. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door PhoenixT op 08-12-2004 16:28 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie raad opgevolgd, ik heb ipconfig uitgevoerd ip adressen gepingt, ik had de nieuwste driver al, ik heb wel een configuratieproggie van de Alcatelsite gebruikt en dat moet schelen lijkt me, ik kon nu in 1 keer aangeven dat ik Tiscali abonnee was. De netwerkinstellingen stonden allemaal al op automatisch. Maar internet via de Speedtouch doet het nog niet... (zit nu op internet via USB modem). Dit was wat mijn compu me wist te vertellen (toen ik nog de Speedtouch aangesloten had en de drivers en configuratie had bekeken/aangepast):

C:\>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Commodore64
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : gemengd
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0D-87-16-68-35
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.151
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 8 december 2004 18:24:21
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 8 december 2004 20:24:21

C:\>ping 194.109.6.92

Pingen naar 194.109.6.92 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.138: De doelhost is niet bereikbaar.

Ping-statistieken voor 194.109.6.92:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

C:\>ping 169.254.141.11

Pingen naar 169.254.141.11 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 169.254.141.11: bytes=32 tijd=12 ms TTL=64
Antwoord van 169.254.141.11: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 169.254.141.11:
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 12ms, Gemiddelde = 3ms

C:\>ping 127.0.0.1

Pingen naar 127.0.0.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen (misschien zit er wel een hoop overbodige info tussen, sorry in dat geval). Die ip adressen 127.0.0.1 en 169.254.141.11 zijn ip-adressen die de pagina van Thomson opgaf (die wel verschijnt als ik 10.0.0.138 intype in mijn browser), volgens mij zijn die intern ofzo (van mijn eigen compu, 1 betrof een 'loop', ik weet daar niet zoveel van af...).
Alvast bedankt voor de hulp!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is het niet gewoon je USB Modem, die de boel blokkeert ?
Zoek ff op google hoe je je tcp/ip stack repareert binnen XP.
Dan gooi je eerst die hele usb modem uit je config en ALLE software die erbij hoort. Daarna die repair doen, en dan nog eens proberen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nogmaals: Hoe zie je of je verbonden bent met het tiscali netwerk? Wat zie je als je in de modeminterface onder connections kijkt? Daar zit zo'n tabelletje waar ergens "state" staat, bij het kpn netwerk moet daar dan "up" onder staan, pas dan heb je verbinding.

Hoe dat bij tiscali gaat durf ik niet te zeggen, maar als ik zo naar je PC ip instellingen kijk, lijkt het wel alsof je modem gewoon als NAT router werkt, dus dan zou je bij connections moeten kunnen zien of er een verbinding is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het router in ieder geval wel verbonden was met het netwerk, omdat op het begin het lampje voor DSL op het router knipperde. Volgens de gebruiksaanwijzing van Speedtouch is 'ie dan aan het synchroniseren. Nu is dat lampje altijd groen, volgens de gebruiksaanwzijng is dan het router gesynchoniseerd. Ik verkeer in de veronderstelling dat het router dan contact heeft met Tiscali, maar misschien is dat onterecht.
Bij mijn netwerkverbindingen staat bij de status van mijn netwerkkaart 'verbonden', dus de verbinding met het router is er wel, lijkt me.

Ik heb de software van mijn USB modem eruit gegooid (ik internet nu op m'n werk), maar ik kan geen config vinden. Ik dacht die te kunnen vinden in c:. daar staat wel een config.sys, maar die is helemaal leeg. Misschien hoort dat zo bij XP, misschien is het omdat ik zowel Windows 2000 als XP op mijn compu heb (bij het opstarten moet ik altijd eerst aan geven of ik XP of 2000 op wil starten). Waar kan ik dan de config vinden?

Bedankt voor de hulp!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:40:
Ik verkeer in de veronderstelling dat het router dan contact heeft met Tiscali, maar misschien is dat onterecht.
Ja, als dat lampje groen brandt, dan kan dat ook beteken "ik ben gesynchroniseerd met het netwerk, maar niet geconfigureerd om in te loggen", zoals ik al zei: Kijk eens op die http://10.0.0.138 bij "connections", daar kan je zien of je ingelogd bent of niet door bij connections te kijken.

Om verbinding te hebben met internet moeten er aan vier zaken voldaan zijn:
- De modem moet goed geconfigureerd zijn (weet ik dus niet zeker bij jou)
- De modem moet verbinding hebben met internet (weet ik dus niet zeker, kijk eens bij connections!)
- De PC moet goed ingesteld zijn, zodat-ie verbinding maakt met de modem (dat is gezien jou ipconfig gegevens ook zo)
- De PC moet verbonden zijn met de modem (dat is zo, je kan de modem pingen en de statuspagina bereiken).

Volgens mij zit er eerder in de modem instellingen iets niet goed op dit moment. Controleer dat nou eens :P.
Waar kan ik dan de config vinden?

Bedankt voor de hulp!
Ik zou me om die USB modem niet al te druk maken, ik heb nog nooit van een usb modem gehoord dat de ethernetverbinding blokkeert (en laten we zeggen dat ik redelijk veel ervaring met die dingen heb, werk al 2 jaar als 2e lijns medewerker adsl als bijbaan ;))s. Als die modem los is en je hebt de software verwijdert, dan blokkeert die modem echt de internetverbinding niet.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-12-2004 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Simsalabim! Ik heb internet via het router. Ik weet ook niet hoe het kan. Vanmorgen heb ik alleen de software van mijn USB modem losgekoppeld, de software verwijderd, router aangesloten aan ADSL en compu en compu opnieuw opgestart toen had ik geen internet. Zojuist kwam ik thuis, zet mijn compu aan en ik heb plotsklaps wel internet. Ik snap het niet, maar ik ben wel blij! Dankjewel vor de hulp!
:)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

JvS schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:58:

[...]
Ik zou me om die USB modem niet al te druk maken, ik heb nog nooit van een usb modem gehoord dat de ethernetverbinding blokkeert (en laten we zeggen dat ik redelijk veel ervaring met die dingen heb, werk al 2 jaar als 2e lijns medewerker adsl als bijbaan ;))s. Als die modem los is en je hebt de software verwijdert, dan blokkeert die modem echt de internetverbinding niet.
Ik heb het anders wel vaker gezien, dat men door teveel rommelen met 2 internet-devices, zijn winsock of tcp/ip settings helemaal gaar heeft. Daarom mijn advies om een stack-repair te doen, na de USB modem weg te pleuren.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow ok, da's wat anders dan een usb modem die het blokkeert. Maar als een tcp/ip stack stuk is, is ongeveer het eerste wat mensen dan hebben dat ze niet eens meer op de html pagina van de modem kunnen komen. En aangezien dat hier wel kon, is het zeer onwaarschijnlijk dat dat het probleem veroorzaakt

• Fire69
  • Laatst online: 23:32
Euh, volgens mij zien jullie allemaal iets over het hoofd. :)

Als de Speedtouch in Router-mode staat, kan je in de config van de modem zelf je username/paswoord voor je verbinding ingeven.
Maaar... als hij in Bridged Ethernet-mode staat, gaat dat niet. Dan wordt je @-lampje automatisch groen, maar je ben niet verbonden.
Je moet dan namelijk op je pc een nieuwe dail-up verbinding aanmaken (PPPoE).
Dat zie ik de TS dus nergens vernoemen dat hij dat ook effectief gedaan heeft.
Misschien had hij wel nog een dail-up staan van zijn oude usb-mode, en heeft hij die nu geconnecteerd. :)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 21:08

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:19:
Simsalabim! Ik heb internet via het router. Ik weet ook niet hoe het kan. Vanmorgen heb ik alleen de software van mijn USB modem losgekoppeld, de software verwijderd, router aangesloten aan ADSL en compu en compu opnieuw opgestart toen had ik geen internet. Zojuist kwam ik thuis, zet mijn compu aan en ik heb plotsklaps wel internet. Ik snap het niet, maar ik ben wel blij! Dankjewel vor de hulp!
:)
Dat was dus te wijten hoogste waarschijnlijk aan gare DNS instelling.
Was je probleem opgelost bij een herstel van de netwerk verbinding of een start uitvoeren
ipconfig /flushdns

Speedtouch freak

Verwijderd

Het MAC-address van het Tiscali USB modem wordt gebruikt voor een verificatie op het netwerk. Dit is een vergelijkbaar systeem als Chello gebruikt en zorgt voor het door TS geschetste probleem. Op de Sagem is hetgebruik van een username / password niet noodzakelijk omdat ie deze verificatie al doet via het MAC-address.

Nu kan je twee dingen doen:
* MAC-address klonen (weet niet of de speedtouch dat kan) of;
* Tiscali vragen om deze registratie er uit te gooien en dan handmatig de verbinding in te stellen met het de juiste inloggegevens in de speedtouch.

Kijk maar een of dit werkt..

George

Verwijderd

@JvS Hoe doe je een trace in dos dan ? :/

Ik probeer veel maar lukt niet.. 8)7

EDIT: stom stom :( :( tracert ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 20:02 ]

Verwijderd

Tiscali released elke 2 uur zijn mac adres list. Dus 2 uur lang je telefoon lijntje uit de modem halen. Voor tiscali heb je ook geen username+pass nodig omdat het internet, zoals hiervoor genoemd, via mac en telefoonnummer word geregged. Best wel irri als je bij een klant komt, met tiscali en een kapotte modem. Moet je eerst 2 uur wachten voor je het kan testen :s
Pagina: 1