Nadat er uit mijn voeding een knetterend geluid kwam (kortsluiting, neem ik aan ??), heb ik de voeding vervangen door een oude die ik nog had liggen. Hierna draaide de processor-fan echter maar een paar seconden, deze processor en koeling heb ik ook vervangen. Het gewenste effect was er echter niet. Bij het opstarten branden alle ledjes wel alleen op het moment dat de piepjes moeten komen, gebeurd er niets en blijf het scherm zwart. Ik heb voor de zekerheid ook het moederbord vervangen door een andere die ik van iemand heb geleend. het probleem is alleen nog steeds niet verholpen, weet iemand wat het probleem kan zijn.
Dus je hebt alles al vervangen? Misschien videokaart? Geheugen?
Money for nothin' and your chicks for free
Weet je zeker dat die oude voeding wel genoeg is voor het systeem wat je draaid? Misschien is het handig om je specs te posten
en je merk van je oude voeding en hoeveel wattDekay schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:22:
Weet je zeker dat die oude voeding wel genoeg is voor het systeem wat je draaid? Misschien is het handig om je specs te posten
dan kunnen we denk ik beter het probleem benaderen!
Ben je niet vergeten om de p4-stekker van de voeding ook aan te sluiten?
Die q-tec is een slechte voeding, maar zou wel goed genoeg moeten zijn om je systeem op te starten.
Die q-tec is een slechte voeding, maar zou wel goed genoeg moeten zijn om je systeem op te starten.
Verwijderd
Probeer eens op te starten met het minimale wat je nodig hebt.
dus proc, ram, video
gaat dat goed, dan 1 voor 1 de rest bij pluggen tot er wat mis gaat.
dus proc, ram, video
gaat dat goed, dan 1 voor 1 de rest bij pluggen tot er wat mis gaat.
Verwijderd
bios resetten.
groene busjes op het bord nakijken of ze niet zijn gaan lekken.
hard reset plegen door de videokaart en het geheugen van het moederbord te halen.
doet hij het dan nog niet is een van de hardware ondedelen overleden.
groene busjes op het bord nakijken of ze niet zijn gaan lekken.
hard reset plegen door de videokaart en het geheugen van het moederbord te halen.
doet hij het dan nog niet is een van de hardware ondedelen overleden.
Verwijderd
Een Q-tec is hoe dan ook geen betrouwbare test-voeding, ook al is hij 400 Watt. De normale capaciteit is een stuk lager.
Als je een multimeter hebt, controlleer dan eens de voltages van de voeding die je nu in je systeem hebt hangen. Zie hier (helemaal onderaan het blokje) hoe dat moet.
Als je een multimeter hebt, controlleer dan eens de voltages van de voeding die je nu in je systeem hebt hangen. Zie hier (helemaal onderaan het blokje) hoe dat moet.
Pagina: 1