ik krijg geen 16 pipelines bij 6800

Pagina: 1
Acties:

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23
Ik heb alle topics gelezen hoe je die van de 12 pipelines die op de 6800 open staan er 16 van kan maken. Tevens heb ik het zelf geprobeerd maar het wil niet lukken. Bij riva tuner kan ik in het tabblad NVStrap driver na het installeren, 16x1,6vp selecteren. Bij customize heb ik dan bit02 aangevinkt. Ik reboot. Daarna als ik weer riva tuner opstart staat er nog steeds 12x1,6vp dus geen 16 :?

Overige gegevens: MSI NX6800TD 128mb, drivers 66.81,riva tuner 15.2

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe..Want er staat bij bit02 ook nog steeds disabled..

Verwijderd

Dan zijn je pipelines kapot, je kan er niks tegen doen. Je moet daar gewoon mazzel mee hebben.

Edit:
Niet goed gelezen, dat heb je als je arti's krijgt. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:24 ]

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:55

db87

Mach 2 GT modded

MSI heeft een vernieuwde beveiliging...(lijkt zo te zijn uit ervaringen...)

Bij Rivatuner zit een map bij met Patch-scripts daar staat een programma om de beveiliging van een bios-bestand uit te schakelen.

IK zou een bios erin zetten van een ander merk en dan de Patch-script erover de bios bestand heen gooien en dan flashen...

www.mvktech.net voor biossen

succes!

[ Voor 6% gewijzigd door db87 op 08-12-2004 15:26 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Verwijderd

Dit wil volgens mij alleen maar op de GT, niet op de "gewone".

• db87

db87

Mach 2 GT modded

Alle MSI-kaarten...

laat hem het gewoon eens proberen...

• recca
Dus er is verder niks aan te doen? Had namelijk gelezen dat er een aantal mensen waren die zeiden dat je met die 6800 van MSI wel die 16pipelines kon activeren..Of heb ik misschien een fout gemaakt bij een van de handelingen van de riva tuner :?
Zou wel sneu zijn, ik juist de 6800 van MSI gekocht omdat ik daar de 16 pipelines kon openzetten...

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 13:09

DaWaN

'r you wicked ??

recca schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:26:
Dus er is verder niks aan te doen? Had namelijk gelezen dat er een aantal mensen waren die zeiden dat je met die 6800 van MSI wel die 16pipelines kon activeren..Of heb ik misschien een fout gemaakt bij een van de handelingen van de riva tuner :?
Zou wel sneu zijn, ik juist de 6800 van MSI gekocht omdat ik daar de 16 pipelines kon openzetten...
Garantie van 16 pipelines heb je nooit en tegen woordig zijn ze ook niet meer met een bios te unlocken...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

Piggen

Lekker bakkie

Tja, bij overclocken/modden zijn er geen garanties op succes :)

spuit 11

[ Voor 16% gewijzigd door Piggen op 08-12-2004 15:29 ]

• db87

db87

Mach 2 GT modded

Je kunt ook de bios van die gene vragen...

Het is een beveiliging...

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 20:44
dat heet pech hebben. en volgens mij zijn er gelockte MSI's in de omloop waarbij je de pipelines niet kunt opengooien.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• db87

db87

Mach 2 GT modded

En ik denk dat die beveiliging door de bios word veroorzaakt...

• recca
db87 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:25:
MSI heeft een vernieuwde beveiliging...(lijkt zo te zijn uit ervaringen...)

Bij Rivatuner zit een map bij met Patch-scripts daar staat een programma om de beveiliging van een bios-bestand uit te schakelen.

IK zou een bios erin zetten van een ander merk en dan de Patch-script erover de bios bestand heen gooien en dan flashen...

www.mvktech.net voor biossen

succes!
Is dat wel verstandig om een BIOS erop te zetten van een ander merk, want ik heb ook een MSI moedervbord. Zou het niet alleen kunnen met een van die patches die bij de riva tuner zit op mijn huidige drivers? En ik heb trouwens ook geen idee welke patch ik er op zou moeten zetten om die beveiliging eraf te halen.. Maar in ieder geval bedankt voor je tip _/-\o_

• casmino
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-04 06:00
ik heb er ook last van alleen ik heb een ASUS 6800 GE heb gelezen dat de maker van rivatuner ermee bezig is om de beveiliging te omzeilen ik hoop dat het lukt.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 14:01
Je hebt waarschijnlijk pech. (Bijna) Alle nieuw geleverde 6800 kaarten zijn gelockt en kunnen met RT15.2 niet meer open worden gezet. De maker van Rivatuner is druk bezig, maar heeft zelf nog niet zo'n gelockte kaart. Wellicht vindt hij een manier die locking te omzeilen, want er zitten er zeker 16 op (NV40). Anders moet het op de hard-mod manier wat veel meer risico's met zich meebrengt. Overigens, van 8 naar 12 levert veel meer op dan van 12 naar 16. Er zijn genoeg mensen die ook dik 10k halen met 12 pipelines en beetje OC-en.

Ik zou als ik jouw was eerst lekker OC-en en wachten op een eventuele RT 15.3 waarmee het wel weer te unlocken is.

edit: volgens mij was het nog niemand gelukt de beveiliging te omzeilen dmv flashen enz... ik kan het fout hebben natuurlijk >:) Maar ik denk persoonlijk dat de mensen die zeggen van wel, iets niet goed hadden gedaan met RivaTuner :o

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 08-12-2004 15:53 ]

pepernooot

Pagina: 1