Toon posts:

Athlon XP of Sempron?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel op een Asus A7V8X met een AMD AthlonXP 2400+

Is het handig om over te stappen naar een Sempron 3000+ want ik wil meer prestatie, want kwa hardware zit ik best stevig alleen mijn mobo en de proc zijn mijn bottleneck denk ik.
En ik wil niet al te veel geld uitgeven.
Kan iemand mij enige tips geven.

Ik heb nu:
Athlon XP 2400 + @ 2,2Ghz
Asus A7V8X
1024 DDR PC3200
120 Gb 7200RPM Maxtor
Geforce 6800 Ultra van Gainward (golden sample)
Philips Seismic Edge

Verwijderd

Ik zou de upgrade van een Athlon XP@2.2Ghz naar een Sempron 3000+ (2Ghz) niet doen. Het zal je systeem enkel trager maken als je kijkt naar de kloks.

Zou je de Sempron dan nog kunnen oc'en, zal het prestatieverschil nauwelijks merkbaar zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 14:17 ]

Verwijderd

Je gaat er wel op vooruit, kijk bijvoorbeeld naar de FSB. Je zal dan van een FSB van 266 naar een FSB van 333. Toch behoudt je die 2 Ghz, dus je gaat er wel degelijk op vooruit. Het is alleen jammer dat je toendertijd niet voor een A7N8X bent gegaan, want de NForce2 doet het met synchrome geheugen- en processorsnelheid (FSB) leuker dan de VIA KT400.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:25

boesOne

meuh

En daarbij is de rating van de XP niet te vergelijken met die van de Sempron.. Dus laat je niet in de luren leggen door die 3000+

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het ligt er maar net aan wat je allemaal met je PC doet :)

Maargoed, kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops. Daar kun je een Wat kan ik het beste hieraan upgraden? -topic vinden, waarin je je vraag kwijt kunt :) Neem wel eerst de startpost aldaar aandachtig door ;)

Dit topic is gesloten.