Toon posts:

celly 400 niet hoger dan 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hiero nu 2 x gelezen dat een celly 400 niet hoger kan dan 600mhz

dat je hem anders molt ofzo maareu is dat zo want ik heb ook gelezen dat ze hem op de 630 hebben gehad (op een of andere site) 100% stabiel wel met een peltier maar ja...

Verwijderd

Topicstarter
nou kom op jongens!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

tsja..die ouwe celly's gaan meestal niet veel hoger dan 600 mhz, maar het kan zijn dat die van jou het toevallig wel trekt..
hij gaat niet opeens kapot omdat hij over de 600 gaat ofzo.

die nieuwe celly's doen het beter hoor:)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:35
Met de celeron 1 kan je theoretisch niet hoger dan 600Mhz gaan, de technologie gaat gewoon niet hoger dan 600Mhz :(!
Mijn celly 466@582 wil ook niet hoger, wat voor een cooling ik ook gebruik, het gaat gewoon niet! Ik denk dat je gewoon pech hebt (zoals meer mensen, waaronder ik :'()

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Je kunt theoretisch best hoger, maar is gewoon zeldzaam. Die van mij liep na een paar minuten vast op 600. 630 zou met een mazzelpikexemplaar best mogelijk zijn. Stabiel is dan weer een andere zaak

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

De meeste halen de 600 niet eens...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 03 januari 2001 19:50 schreef Bl@de het volgende:
Met de celeron 1 kan je theoretisch niet hoger dan 600Mhz gaan, de technologie gaat gewoon niet hoger dan 600Mhz :(!
:?:?:? Het gaat er niet om tot welke snelheid ze gemaakt zijn om het OC-maximum vast te stellen toch?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik weet ook niet exact wat er met mijn celie 1 is gebeurt, maar mijn abit be6-II en celie 500 zijn toch echt kapot.

Ik had met veel hak, zaaf, vijl en schuurwerk een P2 slot koelrib op mijn converter gemonteerd, 10 CM diameter casefan erop, en dat ding werd op 583 (ofzo) nog geen 35 Graden stressed.

Fsb nog een beetje omhoog in de bios, cpu >600, restart,.... NIX. geen rook, geen piepjes, geen beeld. :(

heeft echt niemand anders zoiets meegemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
ja de man zelf alleen gooide hij hem eriut bij de windows boot

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Wees blij man! 600mhz!
Ik kreeg de mijne ook maar/GELUKKIG op 600.. :P

dat is een overclock van 50%, dat betekent toch dat dat ding lekker is overclocked!

wie haalt nu de 50% overclock? dat zijn toch maar een beperkt aantal van de overclockers onder ons? >:)

• Wimpy006
Eej ik heb geen 50% overclock. Ik heb meer en ik wil nog meer. Want ik heb gewoon 1000mhz zien staan en dat met een mobo van 3 jaar oud. 3 JAAR!!! Okay niet helemaal. Ik had eerst een abit bh 6 1.0x, maar die ging net binnen de garantieperiode kapot en toen kreeg lucky mazzelpik ik een Abit BH6 rev 1.2 weehee

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op woensdag 03 januari 2001 22:17 schreef Wimpy006 het volgende:
Je kunt theoretisch best hoger, maar is gewoon zeldzaam. Die van mij liep na een paar minuten vast op 600. 630 zou met een mazzelpikexemplaar best mogelijk zijn. Stabiel is dan weer een andere zaak
nee theoretisch kan hij niet hoger de deshutes core of de naam in het geval van de celleron mendocino gaat niet hoger dan 600 ja er kunnen gevallen onstaan dat het misschien wat hoger kan maar niet veel
Anders zou de celleron met de mendocino core ook wel in 600 versie zijn

• Wimpy006
Wat is dat nu voor bullshit. Die 600mhz is een geschat limiet van die core groep. Mijn celly 400 bootte ook nog wel op 630, maar ik had niet voldoende koeling om dat ding me 2.3V stabiel te krijgen. En als je de proc onder kamertemp krijgt dan kan ie zeker nog veel verder. Doet er maar een vaporapparaat ding op wed maar dat ie de 700 makkelijk haalt.
Dat intel ze niet op 600mhz rate komt gewoon omdat dat ding dat met een standaard koeler en standaard voltage nooit trekt, daar komt het overclocken dan.

• Wimpy006
Meneer de vakkenvuller uit Sneek B-), die hier toch al zeker 3 weken komt.

Pagina: 1