[XP] Processen van de gebruiker starten niet op

Pagina: 1
Acties:

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Sinds een paar dagen zit ik met een probleem: De processen van de gebruiker starten niet automatisch meer op. Waren het er eerder altijd 40 nu zijn het bij het opstarten nog maar 30 processen. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld msgplus. Eerder startte deze samen met windows op nou niet meer. Dus ik bij de instellingen kijken was "Opstarten samen met windows" uitgevinkt. Ik die optie weer aangevinkt even rebooten maar nee hoor start niet op :(
Ut enige wat ik heb gedaan is Nero 6 geinstaleerd vanwege een nieuwe DVD brander verder geen rare dingen gedaan.
Wie heeft de oplossing want ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoek.

Windows XP SP2

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens goed gescand op virussen en spyware? Krijg je nog meldingen in de event viewer? Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. al eens doorgenomen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Zou inderdaad wel eens een virus kunnen zijn.

Een online scan kun je bijvoorbeeld hier doen: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

• Maarten810
Ik heb gisteravond gezocht naar virussen met McAfee 8 inclusief de nieuwste updates maar er word niks gevonden. Tevens heb ik de logs al gecheckt maar ook daar staat niks opmerkelijks in. Nero uninstallen heb ik ook geprobeert maar had ook geen effect. Kan het misschien iets met het register te maken hebben :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn er nog meer programma's dan enkel MSN Messenger plus die niet meer automatisch start?
Zit er een relatie tussen de bestanden (bv. de opstart lokatie)?
Heb je ze toevallig uitgevinkt met een spyware scan?
Heb je misschien iets geprobeerd in MSCONFIG ? :)

• Maarten810
Neej zoals ik al zei zijn er meer programma's die niet meer opstarten zoals: Winamp agent, Java update en nog enkele. Ik kan echt geen enkel verband vinden waarom sommige processen het wel doen en andere niet bijvoorbeeld van mijn pinnacle tv kaart die blijft gewoon opstarten :? Processen als winamp agent stonden eerder wel altijd in msconfig aangevinkt nou staan ze helemaal niet meer in msconfig. Met spyware lijkt het ook niet te maken te hebben want ik heb laatst me alle spyware nog verwijderd. Ik sta werkelijk voor een raadsel waarom het niett meer werkt
Pagina: 1