Toon posts:

NAPT: Speedtouch 510i, geen reactie van outside adres.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Er zijn hier ontzettend veel topics over de DSL Speedtouch 510i Multipcmodem, met goede vragen en correcte antwoorden, alleen helaas zat mijn vraag en mijn antwoord er niet tussen, ook na tijdje googlen nog niks kunnen vinden, dus wil ik even hier proberen.

Ik heb een 510i Multipcmodem, voor direct adsl van KPN, we gebruiken geen DHCP hier vanwege wat andere programma's die een statisch IP nodig hebben.
Nu hebben we hier een aantal beveiliging camera's hangen deze zijn allemaal goed ingesteld en werken volledig.

Nu het volgende ik maak in de 510i via Advanced een NAPT:

TCP

inside: 10.0.0.2 port: 80
outside: 81.207.**.** port: 80

Deze toegevoegd te hebben, druk ik ofcourse op SAVE ALL, ( Complete configuration saved ). Heb ook de UPNP maar uitgezet omdat anders mijn NAPT steeds werd verwijderd. Heb de nieuwste firmware 4.2.3.0.0.

Nu alles goed gesaved is en ingesteld, probeer ik vanaf een andere plek ( de camera hangt in een kledingwinkel, het kantoor is een paar straten verder ) het outside ip adres in mijn browser adres te tikken, dit doe ik dus en druk op enter maar vervolgens verschijnt er niks alleen die fijne error dat ie de pagina niet heeft gevonden.

( Wij hebben nog meer winkels en bij deze winkels heb ik het zelfde gedaan, en daar werken de NAPT wel, zelfde adsl modem etc etc ).

Wat doe ik fout, heeft iemand suggesties omdit probleem op te lossen, of heb ik gewoon een brak modem en moet ik KPN even aan het staart trekken.

Met vriendelijke groet,

Bram

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bram123 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:46:
Hmm een reactie zou niet misplaatst zijn :?
Een beetje geduld ook niet. Kicken van je topic mag pas na 24 uur. Je kan niet verwachten dat je binnen 5 minuten geholpen wordt zoals in de supermarkt.

Maar begin eens met een nieuwere firmware er op te zetten. Je zegt zelf dat je de laatste hebt, maar de laatste is 4.2.7.16, en niet 4.2.3.0. Staat op tweakers in de meuktracker waar je hem vandaan kan halen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ben je helemaal belazerd? Kicken doen we hier pas na 24 uur.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54

DaRoot

Some say...

Outside IP moet je gewoon laten zoals ie default aangeeft, dus 0.0.0.0. Dan moet het werken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, hehe geduld is idd een schonezaak mijn excuses.

Uhmm die update .7 is alleen maar om een netwerk van Versatel en nog een ander beter te ondersteunen omdat deze vaak verbroken werd, is dus geen update voor een NATP, dus heeft er niks mee te maken.
Outside IP moet je gewoon laten zoals ie default aangeeft, dus 0.0.0.0. Dan moet het werken.
Ik heb mijn IP nog niet statisch ingevoerd in de adsl modem ? Maar ik ga het nu even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:04 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Staat de regel wel in je modem config?

Klik eens ipv save all op confirm, ok, submit of hoe die knop ook in het engels heet, en dan pas op save all...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Welke regel bedoel je, bedoel je de NAPT regel, zo ja die staat er in.
En in het engels heet het: APPLY :)

Dat moet je zoiezo eerst aanklikken wil de NAPT zoiezo blijven staan, daarna de saveall om het vast te leggen.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:01:
Nu het volgende ik maak in de 510i via Advanced een NAPT:

TCP

inside: 10.0.0.2 port: 80
outside: 81.207.**.** port: 80
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:03:

[...]

Ik heb mijn IP nog niet statisch ingevoerd in de adsl modem ? Maar ik ga het nu even proberen.
Daarboven geef je dus zelf al aan dat je dat gedaan hebt. Gewoon op 0.0.0.0 laten staan, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Bij mij wel in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik net op 0.0.0.0 gezet en toen werkte het nog niet !
State was dan NONE
De state is nu SYN_RECV, als ik hem net het opgeslagen is de state: LISTEN.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Dan zou ik voor de zekerheid toch maar eens een firmware update proberen, kan geen kwaad lijkt me. Ook al denk je dat het waarschijnlijk niet helpt, dan kun je dat in elk geval uitsluiten.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

DaRoot schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:46:
Dan zou ik voor de zekerheid toch maar eens een firmware update proberen, kan geen kwaad lijkt me. Ook al denk je dat het waarschijnlijk niet helpt, dan kun je dat in elk geval uitsluiten.
Is niet nodig een goede portmap moet gewoon werken, daar ging het tenslotte fout.

Verwijderd

in de 510i zit ook een firewall, staat meestal aan,
die is niet via de browser in te stellen.

moet je een telnet sessie naar je 510i maken en even in de firewall config connections op port 80 accepten.

Verwijderd

Topicstarter
in de 510i zit ook een firewall, staat meestal aan,
die is niet via de browser in te stellen.

moet je een telnet sessie naar je 510i maken en even in de firewall config connections op port 80 accepten.
Hoezo staat deze meestal aan, soms niet dan ?

Ennuh telnet sessie ok, maar wat is de prompt om deze firewall uit te zetten of de config connections op port 80 te accepten ?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
c:\>telnet 10.0.0.138
Username :
Password : ********
=>

code:
1
2
3
4
5
=>firewall rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan prot=tcp srcport=80 action=accept
=>saveall
=>exit
Connection to host lost.
c:\>

kijk hier voor meer info.
http://home.swiftdsl.com.au/~speed/misc/index.php?content=4

firewall uitzetten
code:
1
2
3
4