Guru Evi schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:22:
Je knipt enkel de rode los (ook als je hem er totaal van wilt). Als je zeker wilt zijn dat de rode je + is zet je er een multi- (volt-)meter op. Als er geen connectortje zit natuurlijk.
Je garantie gaat wel vervallen en ik raad niet aan dit te doen op je voeding daar je voeding zou kunnen flippen (door de warmte natuurlijk) of compleet oproken. Misschien kun je extra (grotere) koelblokken insteken.
- de koelblokken die er in zitten zijn al megagroot

- garantie heb je in principe niet meer maar het is me gelukt alsnog een nieuwe te krijgen (hij ronkte namelijk heel erg als ie uit was, m'n nieuwe doet dat helaas net zo hard

) Er zit een rubber omhulsen om de 2 draadjes heen, die had ik er even weer netjes overheengeschoven (nadat ik 'm weer aan het originele draadje had gehangen natuurlijk) en niemand die het door heeft hoor
Rode draadje is de + en de zwarte de -, maar die is gewoon ground, 0V.
Idd rode draadje aan een oranje (3,3v) rood (5v) of gele (12v) hangen. Ik heb er zelf dus een extra 80mm fan achter geschroeft (rubberen plugjes eigenlijk) en met een fanmate afgesteld. Iedere fan draait weer anders op bepaalde spanningen, die van mij blaast relatief zacht vanzichzelf.
m'n fan blaast dus van de voorkant in en van de achterkant weer uit, leek me wel het beste plan (met achterkant bedoel ik de kant met het knopje en stekker)
oh ja voel altijd even hoe warm/heet de uitgaande lucht is, die van mij is lauwwarm