Toon posts:

Amd Athlon 700

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoever is een amd athlon 700 over te klokken? en wat voor koeler moet er dan op?
Ik heb een ASUS K7V Moederbord.

Verwijderd

Ik heb ook een Athlon 700. Hij draait nu stabiel op 850. Ik heb me kast aangepast en er vier fans ingebouwd.

MSI 6195
Voltage 1,85

Verder wilt ie bij mij niet want dan krijg ik bij het booten piepjes en geen beeld :(

Temp:
Normaal: 27 C
Stessed: 32 C

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 13:13

fv

-------------------> hiero

Mobo: K7V
Bios: 1008
Proc: Athlon Classic 700@1008 MHz met 900 core
Vcore: 1.85 volt
Vio: 3.4 volt
FSB: 112 MHz
L2 cache: 2/5
Heatsink: Gemod. Alpha + 2 x Delta fan
Temp: 42...47C
RAM: PC133@149 MHz

*D (Dit is dus eventueel mogelijk en ... stabiel !)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb mijn Athlon 700 nu op 900 lopen met een coolermaster fan (de grootste) met een cache op 1/2 met een volt van 1.9 op een k7v
hij word nu 46 stressed (gemeten direct tegen de proccesor chip aan) Idle weet ik niet want ik draai }:O
maar als je gaat overclocken moet je wel een GFD hebben deze kost 70 a 80 piek bij comptechworld

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie advies ik zal eerst een nieuwe koeler moeten halen heb ik wel door...
wie weet een goede koeler om em op ongeveer 1000 mhz te laten lopen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21

Epsilon

Je kan hem goed overclocken tot 800
alleen als je goed geheugen want anders loopt ie vast op het geheugen. Tenzij je de fsb los kan clocken van het geheugen/agp/pci
zoals ik met mijn abit kt7 kan.

Een goede koeler is deze: VOS32+ van glolbalwin. te koop bij narwal: www.narwal.nl

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de mijne op 969 draaien, 987 doet het wel, maar dan voelt het toch niet helemaal lekker. Op 1GHz loopt windows te kloten (zelfs op 1,95v).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt epsilon.
ik heb een volledig jumpervrij moederbord.
zou hij het dan automatisch configureren?
zo nee waar moet ik de fsb op zetten en de core voltage als ie op 900 gaat lopen?
ik heb een asus k7v mb

• Bigs
  • Niet online
Om een Slot A Athlon te overklokken moet je de behuizing eraf breken en er een GFD opzetten (een klein printplaatje met wat dipswitches erop). Te krijgen bij www.OC-Shop.nl.

Verwijderd

Topicstarter
het is een processor in a box hoe moet ik dat hebben dan?

Verwijderd

mijn athlon 700 loopt max op 820 zonder GFD.
dat is de FBS van 117 bij 120 start hij wel op maar hangt hij af en toe. :(

maar is het nie een beetje riskant om een GFD erop te zetten die case zit best goed dicht :( hoe hebben jullie hem open gemaakt.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:57

FutureCow

(C) FutureCow

ik krijg mijn Athon nu tot 805, maar wil eerst een Temp senor en een betere cooler kopen voordat ik verder ga(heeft iemand nog plaatsen waar ik zo'n Temp sensor kan kopen heb de K7M(in mijn MOBO boekje staat dat ikde ASUS P2T-Cable nodig heb maar kan niet nergens vinden))

Verwijderd

mijn clasic loopt op 700@770 op een KA-7 100 van Abit. Ik krijg hem wel op de 800 maar niet stabiel. De standaard Vcore is 1,60. Hoe hoog mag je die schroeven max.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op zondag 07 januari 2001 18:20 schreef Future_Man het volgende:
(heeft iemand nog plaatsen waar ik zo'n Temp sensor kan kopen heb de K7M(in mijn MOBO boekje staat dat ikde ASUS P2T-Cable nodig heb maar kan niet nergens vinden))
http://www.perfect-systems.nl (kabels)

Laat maar.. .

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 18:04 schreef blaatschaapje het volgende:
Maar is het nie een beetje riskant om een GFD erop te zetten die case zit best goed dicht :( hoe hebben jullie hem open gemaakt.
Ik heb het ook gedaan met een grote schroevendraaier.. maar het valt allemaal wel mee.. je moet hem telken bij de pinnen iets van 45 graden draaien..

Alleen de laatste pin zit verdomd goed vast. :) Daar moet je ff oppassen dat je niet te wild te werk gaat. :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Schroevedraajur durondur en opkrikke die zoowj, is bij mij oowk gelukt!, ff un flinke kraak, bijna un hartstilstand en voila....
GFD durop plante en mun FAK Dual Fan Killer koelt oowk goed, athlon800@980, hij wil ECHT nie op de ghz, ik hep un K7M-mobo'tje en dan ken ik dus mun cache-divider nie instelle in mun bios, ik WIL de ghz hale!!!!! :(

I see dead pixels...

Verwijderd

yes met een Freespeed pro een K7V en een K7-athlon 700 op 900Mhz...40 graden :) en 1,75 vcore en L2 cache op 1/3...

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
MSI 6167 (ja de echte klassiekers komen nu boven tafel ;)
Tbird 700 SLot A @ 900 , 1,8volt
SLot A Golden Orb
TD2 GFD

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

van mij is op 754 30 graden stressed
Pagina: 1