Toon posts:

[MySQL] Database opsplitsen in categorieen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik al enige tijd met veel plezier een MySQL server. Echter door dat er meerdere mensen gebruik van de server maken staan er ondertussen een stuk of 40 databases in, waarvan een groot deel test is en slecht een aantal daadwerkelijk gebruikt worden.

Nu zou ik dit graag wil willen opdelen in een aantal categorieen: LIVE en TEST. Onder deze categorieen wil ik dan weer de databases hangen.

De LIVE databases zou ik via het internet en via het LAN willen berijken en TEST alleen via het LAN.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp.

ps. Search, Google en de MySQL Referance leverde niets op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:24 ]

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 14:46

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Je zou twee mysql servers kunnen draaien op 1 computer op verschillende poorten. Eentje voor Live andere voor Test.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:58
je zou misschien iets van test. en live. voor de database namen kunnen zetten om daartussen onderscheid te maken en vervolgens in je toegangstabel (ben even de naam kwijt) kunnen specificeren dat alle databases die met test.* beginnen overal vandaan gebruikt mogen worden, en alle databases die met live.* beginnen alleen vanaf localhost (of iets als 192.168.0.*, weet niet zeker of dat werkt)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Meerdere mysql-servers draaien lijkt me geen goed idee. 1 instantie is beter in staat om asap te handelen.

Je kan die test-meuk gewoon achter een user hangen die alleen VLAN hosts accepteert.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
Precies, even de documentatie van het rechten-gedeelte van MySQL goed doornemen dus. Het kan zeker wel :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EN wat mijn welgeerde collega vergeet:

dit probleem != NOS maar SA :) vangen heren daar :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1