Toon posts:

[excel] - Standaard voor Excel layouts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik van een voorganger en enorme lading excel bestanden gekregen, die ik kan gebruiken. Nou had hij niet een uniforme standaard voor de layout en ook niet voor de stukken VBA code, wat het een en ander dus nogal onoverzichtelijk maakt. Ik hou er zelf van dat alles volgens dezelfde stijl gedaan is en dan het liefst volgens een standaard die door meer mensen wordt gebruikt.

De stukken VBA code is geen probleem om te veranderen. Voor de sheets heb ik wat rondgezocht, maar kon nergens iets over een geaccepteerd standaard voor Excel sheets vinden ( als die er uberhaupt is ;) )...

Ik vroeg me dus af of iemand hier me in de richting kan wijzen van zo'n standaard of iets wat er op lijkt :)

Greets,
Elt

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoe bedoel je dezelfde stijl? Wil je dat alle Excel Files hetzelfde lettertype gebruiken, dat ze bepaalde zaken op een door jou gewenste layout worden geformateerd, etc?

Naar mijn idee is dat niet mogelijk met een standaard functie van Excel. Hiervoor zou je dus écht een stukje VBA code moeten schrijven, welke bijvoorbeeld:
[list=1]• Alle Excel bestanden in een directory langsloopt;• Deze één voor één opent en:• Per worksheet een door jou gewenste format meegeeft
Je zou hiervoor gewoon 1 generieke functie kunnen schrijven, die de door jou gewenste formatering per worksheet uitvoert...