Asus notebook start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 11:09
Ik heb een Asus M6800-Ne laptop (aangeschaft eind september bij de Laptopper) waarvan het beeldscherm het deze ochtend niet meer doet.

Gisteravond heb ik er nog op gewerkt totdat de batterij op was en hij zichzelf uitschakelde.
Vanochtend wilde ik em weer opstarten met stroom er op, maar er gebeurt niet veel. Het stroomlampje brandt enzo, maar hij geeft volgens mij geen harde schijf activiteit aan. Ik kan de laptop ook niet meer vanuit mijn netwerk bereiken.

Maar als het de harde schijf zou zijn, dan zou ik toch in ieder geval het opstartscherm moeten zien? CTRL-ALT-DEL werkt ook niet voor zover ik weet...

Ik heb de Laptopper al gebeld en het enige wat zij konden verzinnen was om de batterij er uit te halen en dan op te starten, maar dit haalde ook niks uit. Nu probeer ik Asus te bellen maar ze nemen niet op :'(

Iemand anders nog any bright ideas?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sluit er eens een extern beeldscherm op aan.
Als die ook geen beeld geeft is het garantiewerk :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Exirion

Gadgetfetisjist

Lijkt op het defect dat ik vorig jaar met mijn M2400N heb gehad. Het verschil is alleen dat de mijne zichzelf uitschakelde na een paar seconden en ze hebben toen het mainboard vervangen. Heb je al een monitor op de VGA uitgang aangesloten om te kijken of je daarop beeld krijgt?

edit:
Atlas, doe 's niet mij ideeen stelen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Exirion op 08-12-2004 12:33 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shadow_Zero
Externe monitor doet ook niks.
Ik heb Asus aan de lijn gehad en hij leek er wel vrij zeker van dat mijn gegevens geen gevaar zouden lopen.
Ik kon wel het beste de HD er uit halen voordat ze em ophalen.

Denken jullie dat ik de bestanden naar mijn PC kan overzetten?
(daar heb je toch ook wat voor?)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shadow_Zero schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:42:
Denken jullie dat ik de bestanden naar mijn PC kan overzetten?
(daar heb je toch ook wat voor?)
Twee opties: koop een 2,5"->3,5" converter (bij de 2,5" zitten extra voedingspinnetjes) of koop voor 20 euro een USB 2.0 kastje voor je laptop schijf. Ik heb zo'n convertertje voor rond de 12 euro gekocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Shadow_Zero
Zijn er ook kastjes die zowel 2,5" als 3,5" HD's kunnen herbergen?
Want ergens vind ik het zonde om zo'n kastje te kopen alleen maar voor eenmalig gebruik...
En ik wilde al eigenlijk een externe HD kopen voor mijn PC :)

[ Voor 23% gewijzigd door Shadow_Zero op 08-12-2004 13:11 ]

• Shadow_Zero
Net zo'n 2,5" case gekocht, maar als ik em aansluit met m'n HD er in gebeurt er niks.

Het is een Flexi-Drive van Gembird.
Is dat ding gaar of is toch m'n HD dood?
Of moet ik nog met jumpers klooien of zo?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shadow_Zero schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:06:
Net zo'n 2,5" case gekocht, maar als ik em aansluit met m'n HD er in gebeurt er niks.

Het is een Flexi-Drive van Gembird.
Is dat ding gaar of is toch m'n HD dood?
Of moet ik nog met jumpers klooien of zo?
Windows XP zou op z'n minst moeten herkennen lijkt me. Misschien staat je harddisk 'master with slave' mode omdat ie op dezelfde interface als de cd-rom van je laptop zit? Dan zou je de jumper moeten verwijderen zodat ie gewoon master is.

• Shadow_Zero
Dit is echt wazig en annoying.
Iemand zei me dat ik Plug & Play in de BIOS aan moest zetten.
Heb ik gedaan en zowaar deed ie het toen.

Daarna heb ik InCD geinstalleerd want ik wil mijn bestanden op een geformatteerd cdtje zetten. Na installatie weer rebooten en nu doet mijn 2,5" schijf het weer niet!

Wat is hier aan de hand?
Pagina: 1