Ik ben mij aan het oriënteren op een 2e hands laserprinter (HP 4 of 5 bijvoorbeeld) met een Jetdirectkaartje. In de search ben ik al verschillende voor- en nadelen tegengekomen van verschillende printers en waar ik bij 2e hands printers op moet letten, maar waar ik nog een beetje mee worstel is het interne geheugen van de printer zelf.
Uit verschillende posts op tweakers meen ik te lezen dat een printer met een intern geheugen van 2 MB geen grotere documenten dan 2 MB kan printen. Dat klinkt zinnig en geloof ik zonder meer. Maar is deze verhouding tussen intern geheugen en documentgrootte inderdaad 1:1? Of is het zo dat een document van (bijvoorbeeld) 1,5 MB al niet meer uit een 2 MB printer komt?
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Uit verschillende posts op tweakers meen ik te lezen dat een printer met een intern geheugen van 2 MB geen grotere documenten dan 2 MB kan printen. Dat klinkt zinnig en geloof ik zonder meer. Maar is deze verhouding tussen intern geheugen en documentgrootte inderdaad 1:1? Of is het zo dat een document van (bijvoorbeeld) 1,5 MB al niet meer uit een 2 MB printer komt?
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...