Toon posts:

Impedantie van PC speakers??

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een kek uitziend JBL setje voor bij een PC. Geen sub of eigen versterker gedeelte. Nou wil ik die elders inzetten (dan de PC).

Mijn vraag is of je die bij wijze van spreken zo in een versterkertje kunt pluggen? M.a.w. hebben dit soort speakers de voor speakers gebruikelijke impedantie van 4-8 Ohm??... Staat nix achterop en kan ze met geen mogelijkheid openkrijgen om binnen te koekeloeren.

PS: het is impedantie (niet iNpedantie)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 11:53 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zit toch al een versterker in een PC speaker :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Hangt er vanaf of er een versterker in zit of niet. Als de draad de chassis in gaat en dan direct naar de speaker, kan je er vanuit gaan dat ze 4 / 8 OHm zijn. Je zou ze dan op je receiver kunnen aansluiten, maar kijk uit met wattage (Nogal laag bij PC-speakertjes.)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Anders pak je even een multimeter en meet je de weerstand :)

Verwijderd

Topicstarter
ThaWout schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:58:
Anders pak je even een multimeter en meet je de weerstand :)
Hm, ik was vergeten dat ik die ergens had liggen nog onopengemaakt. Zo te zien rondom de 10 Ohm. Dus da's aan de veilige kant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:22:
[...]

Hm, ik was vergeten dat ik die ergens had liggen nog onopengemaakt. Zo te zien rondom de 10 Ohm. Dus da's aan de veilige kant.
Dan zullen de boxjes een nominale impedantie van waarschijnlijk 12 (misschien wel 16) ohm hebben. Beetje aan de hoge kant, maar je zult er in ieder geval niets mee kapot maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Herstel.... meten gaat toch wat onnauwkeurig als je tegelijkertijd zit te lunchen. Ik meet 4 Ohm exact.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Gissen is missen en meten is weten. In dit geval is dat te betwijfelen, een afwijking van 250% :(

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Weten: 4 Ohm.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

Impedantie van een speaker is ongeveer 0,8x de DC weerstand.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

TheBorg schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:56:
Impedantie van een speaker is ongeveer 0,8x de DC weerstand.
Nee, meestal is de impedantie juist meer dan de DC weerstand. In dit geval waarschijnlijk een 6 Ohm speaker.

Maar als de TS de FAQ ff leest zal hij zien dat je niets kunt slopen zolang je de amp niet te hard zet (en waarschijnlijk is dat toch de speaker eerder kapot dan de amp :+ ).

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06

TheBorg

Resistance is futile.

deepspace schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:59:
[...]

Nee, meerste je de impedantie juist meer dan de DC weerstand. In dit geval waarschijnlijk een 6 Ohm speaker.

Maar als de TS de FAQ ff leest zal hij zien dat je niets kunt slopen zolang je de amp niet te hard zet (en waarschijnlijk is dat toch de speaker eerder kapot dan de amp :+ ).
Ik zei toch, delen door 0,8. ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie toch echt een x staan :X

Pagina: 1