Toon posts:

Klein thuisnetwerk XP<--> XP vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem in m'n thuisnetwerk:

situatie:
2 xp machine's verbonden middels een 5 ports hub 10 mbit :'( . Deze hub is verbonden met een router op een fysiek andere locatie.

Doel:
nieuwe xp machine(voorheen oude 98 pc) wil verbinding maken met "oude" xp machine (schone installatie van paar weken oud) voor document shares en een printer.

Probleem:
Zowel met de nieuwe xp machine als oude 98 pc is het niet altijd mogelijk om de "oude" xp machine te bereiken. Pingen lukt eerst niet, dan ping je vanaf de oude XP naar de nieuwe XP, dat lukt wel, dan probeer je nog een keer andersom, dat werkt dan wel (soms) en als je geluk hebt ziet hij dan de shares. Zodra ik XP op de oude machine opnieuw installeer is dit verholpen. Maar volgens mij komt dit probleem vaker voor. Wat zou ik hieraan kunnen doen???

Alvast bedankt!

ps. Ik heb al veel gezocht op tweakers, maar nog niet direct iets gevonden, in dit geval zijn de zoektermen ook redelijk lastig

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

rotte kables?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, maar als het eenmaal werkt, dan blijft het ook goed en snel werken. Zodra 1 van de pc's reboot dan begint het weer opnieuw.....?

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
heb je een vuurmuur?

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Hebben je pc's een statisch of dynamisch (DHCP) ip-adres? Gebruik je bij pingen de hostnaam of de ip-adressen?

Klinkt mij als een probleem waarbij de PC zichzelf op het netwerk bekend moet maken, maar dit met een vertraging doet.
Als je router of iets dat DHCP uitdeelt niet goed naamomzetting doet, kun je dit probleem krijgen. of je gebruikt vaste adressen, dan is het handig om in je HOSTS-file hun hostnamen met ipadressen te vermelden. Werkt sneller, maar als je een adres/naam verandert moet je die file ook weer aanpassen. :)

Succes in ieder geval.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:23
Je moet ff je ip adress chekken

Hallo!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Netwerk diskette aanmaken op de "nieuwe" en uitvoeren op de "oude" pcs kan wonderen verrichten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's, ze hebben ip via dhcp, maar ik heb ze ook al vast ip gegeven... :| ????

Daarnaast heb ik de naam/adres idd al een keer veranderd.... nog meer tips?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 18:50 ]

Verwijderd

Heb je alle firewall software uit staan om te beginnen? (ook sp2 firewall op je netwerkverbinding)
Je hebt DHCP, dus basisinstellingen voor tcp moeten goed zijn. Gebruik je blanco windows aanmeldwachtwoorden?

als je een ping <adres> -t aanzet is dan de verbinding stabiel? beide kanten op?
Pagina: 1