Toon posts:

nieuwe kaart...advies van experts

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik MOET mijn oude ASUS Geforce 3 Ti200 64MB NU gaan vervangen. Hij is overgeclockt en trekt het nog prima maar dat duurt niet lang meer. Nu speur ik al weken over het internet op zoek naar revieuws en ander informatie maar moet zeggen dat ik nog steeds in het duister tast ivm verschillende berichten.

Ben trouwens op zoek naar een 2e hands kaartje:

Nu kan ik voor een mooie prijs een ASUS V 9900/TD Geforce FX5800 128MB kopen maar is dit een verstandige keus of moet ik voor naar een soortgelijke kaart van ATI gaan. de prijs rond 100 euro vind ik wel mooi. De snelheden van de ASUS kunnen redelijk op niweau gebracht worden (490/980) maar dit is niet het enige waar het om draait!!

Graag advies over het kopen van een 2e hands video kaart van rond de 100 euro?

• zepp
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

zepp

Don't want a large Farva

Ik denk dat je (zoals altijd bij dit soort vragen) het antwoord krijgt dat je het zelf uit kunt zoeken mbv benchmarks e.d. op internet en dat het niet echt een vraag voor GOT is.

[edit] lol: Welke videokaart?

[ Voor 17% gewijzigd door zepp op 08-12-2004 11:45 ]

blaat

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk :z

Een 6800 LE is een goede kaart, voor weinig geld :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Helemaal mee eens Zepp.. Maar om je vraag te beantwoorden...

Het ligt eraan wat je gaat doen... Doe je veel OpenGL spellen? Koop een Geforce....
Speel je veel Direct X? Met name 9.0? Koop een 9700 Pro.. Vooral onder HL2.. En andere 9.0 spellen draaien de ATI's veel beter... Jah.. Ik weet het.. Nvidia heeft mij ook teleurgesteld.. Maar de FX lijn van Nvidia is voor direct X 9.0 spellen zeker geflopt..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb denk ik zo goed al alle reviews/bechies gelezen die er zijn echt waar allen ben er dus nog niet uit. Nu wil ik graag van de gebruikers/experts weten hoe zij er over denken! Dan ben ik hier toch op de juiste plaats.

Het bericht dat dit hier niet thuis hoort snap ik dus niet. Vorige keer stond er in de reply van een moderator dat het hier geen helpdesk was en dat GOT dat ook niet pretendert te zijn...dat vind ik dus bullshit 99% van de vragen hier zijn helpdesk vragen. Mijn vraag daarintegen is een verzoek tot advies van experts..waar moet ik deze vraag dan stellen?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:44:
ik heb denk ik zo goed al alle reviews/bechies gelezen die er zijn echt waar allen ben er dus nog niet uit. Nu wil ik graag van de gebruikers/experts weten hoe zij er over denken! Dan ben ik hier toch op de juiste plaats.

Het bericht dat dit hier niet thuis hoort snap ik dus niet. Vorige keer stond er in de reply van een moderator dat het hier geen helpdesk was en dat GOT dat ook niet pretendert te zijn...dat vind ik dus bullshit 99% van de vragen hier zijn helpdesk vragen. Mijn vraag daarintegen is een verzoek tot advies van experts..waar moet ik deze vraag dan stellen?
De mensen die reviews maken kunnen beter oordelen dat wij hier op GoT, en wel om de simpele reden dat zij alle kaarten naast elkaar kunnen testen, wij op GoT kunnen natuurlijk niet 5 kaarten van 600 euro per stuk betalen en deze testen. Dus aan de reviews moet je echt meer dan voldoende informatie hebben om te bepalen welke kaart voor jou het beste is.

Heb je weleens een helpdesk gebeld? GoT is alles behalve een forum waarbij 99% van de vragen helpdesk vragen zijn. Vele helpdesken geven op die vragen vaak geen goed antwoord, en daarbij komt dat helpdesken vaak helemaal niet deskundig zijn. Op GoT vind je genoeg n00bs, maar ook meer dan genoeg mensen die echt weten waarover ze praten, dus jouw opmerking vind ik niet helemaal gepast.

[ Voor 16% gewijzigd door Godjira op 08-12-2004 11:48 ]

Profile

Verwijderd

Kijk op "www.tomshardware.com" En ga dan zoeken naar de VGA buyers guide... staat volgens mij in de rechter tab op de site... Daar zou je er wel uit kunnen komen... Maar kijk naar mijn vorig advies... En beoordeel daar ook zeker op...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:48:
Kijk op "www.tomshardware.com" En ga dan zoeken naar de VGA buyers guide... staat volgens mij in de rechter tab op de site... Daar zou je er wel uit kunnen komen... Maar kijk naar mijn vorig advies... En beoordeel daar ook zeker op...
etelerro,

Je advisseert mij een 9700 pro en te kijken in de buyers guide van TOM's hardware. In de bench van tom staat de FX5800 net boven de 9700pro in de DOOM III bench...dit bedoel ik dus met de verschillende berichten op het net waar ik het in mijn eerste post over heb. Elke reviewer zegt weer iets anders en dat is voor de koper verwarrend!

Maar ik heb besloten om toch gewoon de FX5800 te kopen en deze over te clocken naar 490/980 dan kan ik weer een tijdje vooruit.

iedereen bedankt

gr. Mark

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:51:
[...]

etelerro,

Je advisseert mij een 9700 pro en te kijken in de buyers guide van TOM's hardware. In de bench van tom staat de FX5800 net boven de 9700pro in de DOOM III bench...dit bedoel ik dus met de verschillende berichten op het net waar ik het in mijn eerste post over heb. Elke reviewer zegt weer iets anders en dat is voor de koper verwarrend!

Maar ik heb besloten om toch gewoon de FX5800 te kopen en deze over te clocken naar 490/980 dan kan ik weer een tijdje vooruit.

iedereen bedankt

gr. Mark
Dit is omdat Doom III een OpenGL spel is en niet Direct3D en het is bekend dat nVidia kaarten daarin beter presteren. HL2 is daarentegen weer een ander verhaal :)

Verwijderd

Kijk dan naar wat ik had gepost.. de 5800 is iets sneller onder OpenGL.. Maar de 9700 Pro 2x sneller onder DirectX 9.0.. Dan zeg je nee.. Want kijk in deze benchmark is dat niet zo.. Ja maar dat komt (staat er ook wel bij) dat de FX in 8.1 path loopt.. Zodra je hem in 9.0 laat lopen gaat hij echt heel langzaam.. Kan iemand anders wel voor je posten denk ik! :P Ik kan het ff niet vinden..

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begin het een beetje te begrijpen...maar is dat niet iets wat met een setje goede drivers op te lossen is of heeft dit echt te maken met de gebruikte hardware. Is het de chipset die het niet goed doet met DX9 of zijn het de drivers?

Want als ik puur naar specificaties kijk is de FX5800 net iets sneller. Maar iedereen loopt de laatste tijd alleen maar tegen Nvidea aan te trappen en ik vraag me dan af waarom? Heeft het iets met prijs kwaliteid te maken misschien....?

Verwijderd

Nee dat is het probleem omdat ze bij de FX serie hebben gebluft dat hij volledig direct X 9.0 compatible was... Dat is hij ook wel.. Maar de Hardware 9.0 path was gewoon nog niet goed genoeg toen ze hem op de markt brachten... Blijkbaar dachten ze dat de tijd er wel overheen zou groeien.. Maarja dat gebeurde dus niet... Dus als je verder vooruit wil in de toekomst... Ga voor ATI

Verwijderd

Topicstarter
ja verder in de toekomst ja....lastig! Kijk als ik verder wil in de toekomst moet ik nu een kaart van 500 euro kopen. Ik bedoel de 9700pro is nu ook alweer verouderd en over 6 maanden is alles weer anders en zijn er weer nieuwere kaarten...die gasten zijn slim en wij consumenten blijven aan de gang...als je erbij wilt blijven investeer je maandelijks 1000 euro in je pc! Al moet ik zeggen dat ik van mijn gforce 3 toch een paar jaartjes plezier van heb gehad.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken..ik ben lui en kan gemakkelijk aan de 5800FX komen..tevens is hij goedkoper dan de 9700pro die ik heb gezien dus denk dat dat hem wordt daarbij heb ik geen zin om verder te zoekn..het heeft nu lang genoeg geduurt en wil NU een nieuwe kaart #%$#%@. Bedankt voor jullie advies en ik spreek jullie weer als ik van plan ben een 2e hands X800 ga kopen voor een prikkie...paar maandjes schat ik ;-)

Verwijderd

de keuze tussen de 5800 en de 9700 pro is snel gemaakt, dan zou ik voor de 9700pro gaan. Deze is gemiddeld genomen zeker sneller in games. Als je kijkt naar de high end kaarten die op di moment goed leverbaar zijn dan is het gewoon weer stuivertje wisselen tussen Ati en Nvidia. De Nvidia 6800 serie is alleen wat beter leverbaar dan de X800 serie.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Ik ben laatst ook geupgrade vanaf mn GeForce 3..... maar als je maar 100 euro wilt neerleggen kan je beter niet upgraden..... het verschil in performance zal echt superklein zijn. Eerder zonde van je geld, ik zou overwegen toch wat meer neer te leggen, of anders even te wachten.

Verwijderd

Dan ben je eigenwijs en bega je een miskoop.. Ik heb ooit het zelfde gedaan als jou... In kon kiezen tussen een 5900XT en een 9700Pro... Ik koos de 5900XT (kwas erg NVidia Fan).. was makkelijker te krijgen.. En leek goedkoper... :) Ik heb hem laatst ingewisseld voor een Club3D 9800-Pro.. echt vele malen beter... met een 5900XT kan je HL2 wel draaien.. Maar heb je b.v. geen reflecterend water.. En de texture mapping is belabberd onder 8.1 path (veel duidelijke blokken).. Je kan hem wel onder 9.0 draaien! Maar dan is de texture mapping nog steeds slecht... en je draait hem met 20 FPS... met een 9700 weet ik zeker dat je dan nog steeds 50/60 haalt...

Ik heb je alleen gewaarschuwd... Je kan met een 9700 zeker nog een tijdje vooruit.. Maar de 5800 liep al achter toen ie uitgebracht was... GA VOOR DE 9700!!!

• Haan
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

laat maar :X

Maar neem in ieder geval niet de FX5800! Afgezien van de prestaties maakt het ding meestal ook nog eens een rotlawaai |:(

[ Voor 171% gewijzigd door Haan op 08-12-2004 14:12 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Hoe bedoel je Laat maar? :P

En ja... Uberhaas... Waarom vraag je om hulp van de "experts" als je er niet eens naar luistert? :+ (lol)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:04:
de keuze tussen de 5800 en de 9700 pro is snel gemaakt, dan zou ik voor de 9700pro gaan. Deze is gemiddeld genomen zeker sneller in games. Als je kijkt naar de high end kaarten die op di moment goed leverbaar zijn dan is het gewoon weer stuivertje wisselen tussen Ati en Nvidia. De Nvidia 6800 serie is alleen wat beter leverbaar dan de X800 serie.
ok duidelijk maar het verschil is toch minimaal...als ik een beetje zit te conterstrik'en en NFSU2'en dan is het verschil voor iemand als ik niet te merken. Ik ben geen high end user en ik kick niet op frames per second, het gaat er mij om dat ik een kaartje heb voor niet al te veel geld en dat ik gewoon lekker kan gamen.

Shit ik had hier nooit moeten komen nu begin ik alweer te twijfelen!!! bedankt gasten....

• JTB81
  • Laatst online: 08-08 20:44
ook als je niet kicked op het aantal frames kan ik je vertellen dat je het verschil tussen 20 en 50 frames zeker merkt. Dat is namelijk het verschil tussen vloeiend en schokkerig, daar hoef je echt geen high end user voor te zijn.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

......zucht..... nog een keer.......... WORD VOLWASSEN EN KOOP EEN RADEON!!!! |:(

.......Dat moest er uit! :+

Niet kiezen voor iets wat makkelijker te krijgen is... Maar iets waarmee je ook spellen goed kan draaien.. Deze Topic is sowieso al verkeerd geplaatst.. En ten tweedde.. Waarom ga je in hemelsnaam een topic plaatsen met een titel.. Waar je je zelf nog niet eens aan houd...

• Haan
  • Laatst online: 17:19

Haan

dotnetter

Iedereen zegt dat je niet de FX5800 moet nemen, wat valt er nog te twijfelen?

offtopic:
@etelerro:ik maakte even een domme opmerking, vandaar :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

^^^

Als je hier nieuw bent, graag dus idd eerst het beleid lezen. Er zijn dagelijks meerdere topics als dit, steeds weer mensen die het wiel opnieuw willen uitvinden. Wij gaan die rotsblok niet rond hakken voor je, maar als je zoekt vind je wel gereedschap (links) en ontwerpen (ervaringen) voor dat mysterieus voorwerp 'wiel' ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.