[Linux] inlogtijd begrenzing / managing

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
//Ik hoop dat dirt niet wel al ergens staat, ik heb op het forum gezocht maar niet gevonden als het al is behandeld mijn excuses.

Ik ben op zoek naar een programma/script, of iets waar je het kan instellen, in Linux (Red Hat 9 / FC3 / Debian) dat een gebruiker maar maximaal een X tijd ingelogd kan zijn achter elkaar en daarna ook een tijdje moet wachten voor hij weer kan inloggen.

Als iemand mij daarmee kan helpen heel erg bedankt.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Je zou kunnen kijken of je in /etc/limits begrenzingen in kan stellen, maar zover ik laatst gekeken heb zat daar geen inlogtijd beperking in. Volgens mij heeft NetBSD (vast ook andere BSDs) wel zo'n ingebouwde feature. Heb je met Google al gezocht en gevonden, en zo ja - welke zoektermen?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Keeper of the Keys
Tot nog toe heeft Google alleen windows programma's opgeleverd, wel dingen over de moeglijkheid een user alleen tussen tijd x en tijd y in te laten loggen op vaste dagen, maar om speciefiek x uren achter elkaar toe te laten niets.

[ Voor 11% gewijzigd door Keeper of the Keys op 08-12-2004 12:19 ]

• Straphka
  • Niet online
Zou je niet een scriptje kunnen schrijven dat de user na x tijd van het systeem af trapt (shell killen ofzo)?
Of denk ik nu te simpel?

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb net even gegooglet (google.com/linux), Goolgle linux search "login time"

eerst hit lijkt we wat, sucses

energy powers future motion

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
het tooltje 'who' laat bij mij zien wanneer ik ben ingelogd, dus daar moet wel iets mee te beginnen zijn lijkt me. Probeer verder ook eens 'man utmp'. Geen kant en klare oplossingen dus, maar op freshmeat zal allicht wel iets te vinden zijn.

De informatie is in ieder geval wel beschikbaar - nu nog een manier om er iets mee te doen.

• Keeper of the Keys
Heel erg bedankt voor alle tips, op freshmeat heb ik 1 veelbelovend project gevonden:
http://silcnet.org/priikone/programs.php?lang=en#ttc

Hopelijk heb ik binnenkort de tijd om het te testen.
Pagina: 1