Beste gotters,
Ik zit met een vraagje, ik heb een stukje code geschreven en heb nu het idee dat ik buiten de bounds van mijn array treedt. Hoe kan ik zien welke Exceptie er wordt gegeven ik gebruik JBuilder X en ik wil dus weten wat de fout is die hij geeft.
Hier heb ik de shit die JBuilder geeft
En nu is mijn vraag dus hoe kan ik zien welke fout wordt gegenereerd want van het gene dat JBuilder zegt wordt ik niet echt wijs uit want dat zijn allemaal verweizingen naar bibliotheken van JAVA.
Ik zit met een vraagje, ik heb een stukje code geschreven en heb nu het idee dat ik buiten de bounds van mijn array treedt. Hoe kan ik zien welke Exceptie er wordt gegeven ik gebruik JBuilder X en ik wil dus weten wat de fout is die hij geeft.
Hier heb ik de shit die JBuilder geeft
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| java.lang.NullPointerException at test.Applet1.toon(Applet1.java:116) at test.Applet1$KnopHandler.actionPerformed(Applet1.java:153) at java.awt.Button.processActionEvent(Button.java:382) at java.awt.Button.processEvent(Button.java:350) at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Component.java:3615) at java.awt.Component.dispatchEvent(Component.java:3477) at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:456) at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForHierarchy(EventDispatchThread.java:201) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:151) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:145) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:137) at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:100) |
En nu is mijn vraag dus hoe kan ik zien welke fout wordt gegenereerd want van het gene dat JBuilder zegt wordt ik niet echt wijs uit want dat zijn allemaal verweizingen naar bibliotheken van JAVA.