Toon posts:

Linksys Gateway ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Linksys Gateway WAG54G gekocht. Ik heb de Annex-B gekocht aangezien wij dus thuis ISDN hebben en de modem die we nu gebruiken, de speedtouch home is ook de ISDN versie.
Ik heb vanmorgen de Linksys uitgepakt en zie dus dat er een dikke ISDN aansluiting is achter op de modem (dus gewoon cat5 denk ik) terwijl mijn speedtouch op dit moment gewoon op een "normale" dunne kabel is aangesloten. Geen cat5 kabel :S. Ik d8 ik haal ff de kabel uit de ouwe moden en pleur het in de nieuwe en klaar! het werkt.. Dus niet. Wat moet ik nu doen?
Ik heb ff in de meterkast gekeken..en ik zie dus het volgende: zo'n zwarte kpn box (qvox of zo), een alcatel splitter (voor internet neem ik aan) en een isdn box van kpn en een breakout box van idsn met 2 isdn aansluitingen. De kabel die naar mn modem gaat is aangsloten op de zwarte kpn box ? Het is een dikkere kabel dan normaal, lijkt wel bijna even dik als een cat5 kabel, alleen het heeft 4 kabeltjes erin lopen en geen 8 zolas cat5.
Iemand enig idee hoe ik de modem moet aansluiten? Ik vrees dat kpn er een boeltje van heeft gemaakt want ik snap eigenlijk niet waarom er een extra splitter is aangesloten terwijl we al 4 lijnen hebben met isdn.. of begrijp ik het helemaal verkeerd?
hellup :P

Verwijderd

Er zal achterop toch echt een RJ11 aansluiting moeten zijn... anders heb je misschien de verkeerde gekocht. Misschien de breedband versie. Voor @home oid..

Die splitter moet er gewoon tussen blijven want deze scheid het ADSL en Telefoon Verkeer. Dus gewoon laten zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm je liet me daar ff twijfelen .. maar goed.. ff weer gekeken:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hart0480/DSC01802.gif

http://home.planet.nl/~hart0480/DSC01802.JPG voor een grote versie..
er zitten ook 2 cat5 kabels bij.. terwijl er wel mooi op de doos 1 cat5 en 1 gewone telefoonkabel staan afgebeeld.. :S beetje vaag allemaal..

*edit*:
ehh misschien was ik niet helemaal wakker vanmorgen .. maar ik heb ff support gemailed en die zeiden dat ik er gewoon een RJ-11 stekker erin kan douwen en dat is nu wel gelukt |:(
nou jah.. moeten ze maar niet 2x cat5 kabels bij doen! :+ raakt een mens van in de war hehe O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:47 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Ik kreeg er een kabeltje bij met aan 1 kant een RJ11 en aan de andere kant een RJ 45. Dat is de grijze, de gele is een gewone netwerkkabel (cat5)