[2000] Thin client op terminal server maar 16 kleuren?*

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik ben heel het weekend bezig geweest met de installatie van een Terminal server. En op zich draait het. En het draait best aardig, dacht ik zelf :D
Met m'n eigen pc aangemeld op die terminal server. En voila. Werkt perfect als terminalserver client.
Nu heb ik (eindelijk) een Compaq T1010 binnen gehad. Dit heb ik gekocht voor een prikkie van een bedrijf wat er vanaf wou. Dus nu wilde ik verder gaan om te kijken of ik die T1010 aan de gang kan krijgen op m'n terminal server.
Maar ik heb maar 16 kleuren lijkt het wel. Ook al zet ik dat ding op 256 kleuren of op 65.000 kleuren. Ik houd maar 16 kleurtjes.

Ligt dat aan de tc, kan die niet meer aan? Ligt het aan de RDP die er op staat (versie 5) Of ligt het aan de server. Misschien dat je daar ook het aantal kleuren op moet geven? Ik kan dat in ieder geval niet vinden.

btw. Ik weet dat RDP 5 max 256 kleuren doorgeeft. Maar dat werkt niet, aangezien dat ik maar 16 kleurtje te zien krijg. :(

Sorry voor de foute topic titel |:(

[ Voor 3% gewijzigd door bekertje op 08-12-2004 11:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nu je het hebt over een maximum aan kleuren van 256 doet het me meteen denken aan Terminal Services voor Windows 2000, aangezien XP/2003 er veel meer aankan. Daarom zet ik [2000] even in de topictitel, en pas ik deze een beetje aan zodat het probeem iets nauwkeuriger beschreven is. Heb je al eens wat andere videodrivers geprobeerd? Heb je op de console wel meer kleuren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bekertje
Videokaart op een Thin Client? Ken je die installeren dan?

Een Thin Client (oftewl domme terminal) heeft nu op dit moment 16 kleuren. Als ik 256 kleuren zou kunnen pakken was ik al blij. Maar ook dat lukt niet met de RDP zoals deze op de Thin Client staat. Ook niet als ik de laatste versie/firmware erop zet.

Wat echter wel lukt is, wanneer je inlogt met een gewone pc (een slimme :P ) dat krijg je dan wel 256 of 65.000 kleuren krijgt. Dus de RDP voor windows is wel goed genoeg om genoeg kleuren te krijgen.

Dus... Het ligt volgens mij toch aan de Thin Client/RDP client. Nu heb ik met google ook al gezocht. En meer mensen blijken het probleem te hebben. Maar een oplossing kan ik niet vinden. Mijn hoop ligt nu hier :D

• bekertje
hmm. Blijkt dus niet echt aan mij te liggen. Het is misschien dus toch onmogeljik om meer dan 16 kleuren te krijgen.

Het vreemde is trouwens wel dat een T1010 met een ICA client op een Citrix server wel gewoon de kleuren heeft die je wil hebben! Maja... Kwil geen citrix... Wil gewoon terminal server van Windows 2003 zelf :D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel de nieuwste client MS RDP 5.2.3790 welke vanaf www.microsoft.com/downloads te downen is?

offtopic:
Titel nog even creatief verbouwd :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 10-12-2004 22:31 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je bij de RDP eigenschappen niet toevallig een display limit opgegeven :? (terminalserver configuration, dan tabje 'client settings' dan 'limit max color depth' :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Oude thin clients hebben niet veel mb voor het videogedeelte. Probeer een 640*480. Misschien helpt dat.

• bekertje
RDP 5.2.3790 krijg ik niet geinstalleerd. Hij geeft dan aan dat hij params.ini niet kan vinden. Ik denk dat de tc de 5.2.3790 niet aan kan.

Op de Terminal server staat de limit max color depth al op z'n max.

Over het video gedeelte... Ik denk niet dat dat het echt is. Als ik het ding met een ica client installeer voor een citrix server. Dan heb ik wel genoeg kleuren. (heb ik laten testen bij een bedrijfje waar een vriend van me werkt)
Pagina: 1