PHP in combinatie met ASP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage ben ik momenteel bezig met 2 dingen. Ten eerste moet ik een advies geven van een DMS (document management system) en ten 2e moet ik een intranet bouwen.

De bedoeling is dat je via het intranet naar het DMS kan gaan (dit is ook een webbased programma).

Nu heb ik uit een hele boel DMS systemen er 5 over gehouden waar wij een advies/keuze van gaan maken. Nu gaan we dit advies pas binnen 2 weken geven. Echter werk ik in project en we hebben dus een krappe planning om alles af te krijgen. Een aantal van de DMS systemen is geprogrameerd in asp en een aantal in PHP.

Ik zou graag willen weten of het verstandig is om in php te gaan programeren (hier heb ik zelf ervaring in, in asp niet).

Is het dus bijvoorbeeld mogelijk om b.v het intranet in php te maken, en daarna het DMS te koppelen aan het intranet, terwijl deze in asp geprogrameerd is.

Als dit kan, hoe zit het met de performace van het systeem, zijn er nog dingen waar je erg op moet letten>?

Kunnen jullie mij tips geven over dit probleem.

ps. het is dus ook mogelijk dat het dms gewoon php is, zodat we niet tegen problemen aanlopen, maar ik vraag dit, mocht het geval zijn dat de DMS in asp gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Je kunt met PHP en met ASP verbinding maken met een database, en ook het filesystem uitlezen. Dus in dat opzicht zou ik verder weinig problemen zien. Het zou dus wel kunnen om het ene systeem PHP te maken en de andere ASP.

Maar zowel PHP als ASP op de zelfde webserver draaien (als het kan? vast wel) lijkt me niet echt verstandig. Ik zou dan ook kiezen voor maar 1 script-taal.

En ik weet niet hoe het met de ASP kennis van je mede project-leden zit, maar ik zou kiezen voor de script-taal waar de meeste kennis van in huis is. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het maakt toch weinig uit hoe een applicatie opgezet is !?
als de uitwisseling tussen beide maar goed opgezet en gestandaardiseerd is.

als er een database tussen zit, of xml bestanden dan maakt het imho weinig uit of de een nu in asp en de ander in php is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASP en PHP naast elkaar draaien zou geen probleem hoeven te veroorzaak. Belangrijkere afweging zijn: wat is het platform waar het op komt te draaien. Op welk gebied/scripttaal ligt de grootste kennis binnen het bedrijf of bij degene die het systeem gaat onderhouden. Zijn de gewenste eisen te realiseren middels de gebruikte scripttaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
In de projectgroep is meer kennis van PHP. 1 van de 3 kan ook een beetje asp, maar is beter in php. De keuze van php hadden wij als project ook in gedachte, maar wisten dus niet of het op de server mogelijk was.

Er is trouwens een mogelijkheid om de 2 verschillende talen op 2 verschillende servers (win2k) te laten draaien. Dus op die manier zouden we het ook op kunnen lossen als ik dat zo hoor.

Bedankt voor de reacties. We zijn een heel stuk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Komt het op 1 server te staan? In dat geval is het volgens mij een absolute afrader,

apache kan an sich wel asp doen, maar dat kost veel geld (chilisoft ASP: http://wwws.sun.com/software/chilisoft/index.html ) of is een weinig betrouwbare op perl gebaseerde extensie die volgens mij nog in ontwikkeling is ..

IIS kan eventueel wel zowel asp alswel php aan, maar je moet dan redelijk goed kunnen vertrouwen op een goede serveradmin, die bereid is de extra moeite te doen zulke extra extensies goed te beheren en er ook mee kan instemmen juist meerdere services op zo'n server te ondersteunen..

Houd absoluut goed rekening met de mensen die ook in het bedrijf aanwezig zijn en hun kennis, zij moeten er uiteindelijk mee werken en eventueel ook onderhoud/beheer doen, en dat speelt misschien een stuk zwaarder mee dan enkel de bouwfase, waarbij een gebruikte taal-methode vaak aan te leren is in korte tijd.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een MS webserver kan zowel PHP als ASP aan dus technisch is het geen probleem zolang je maar geen sessie gegevens wilt uitwisselen e.d. (Kan natuurlijk altijd nog via de database, XML of een URL maar echt handig is het niet)

Een tweede nadeel is dat als de twee projecten samen verder ontwikkeld worden, dat er altijd twee verschillende talen door elkaar gebruikt moeten worden. Dit gaat natuurlijk zowel op als het DMS ASP is en het intranet PHP maar ook als het DMS PHP is en het intranet ASP. Als je het DMS niet wilt aanpassen en gewoon standaard wilt gebruiken is dit misschien geen probleem maar wil je de twee integreren heb je dus kennis van twee talen nodig.

Zelf zou ik zeggen, kies eerst je DMS, bekijk in welke taal dat geschreven is en of je daar veel aan wilt wijzigen. Als je veel verbindingen wilt (kunnen) maken tussen je DMS en intranet zou ik altijd voor dezelfde taal kiezen als je DMS gebruikt. (En dezelfde database) Zijn er weinig verbindingen maakt het echter weinig uit. Dan lijkt de beschikbare PHP kennis de doorslag te geven.
Pagina: 1