Toon posts:

ctrl+x, lock alle stations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

ik heb me rot gezocht naar dit. Ik heb namelijk verschillende laptops in huis rondslingeren. We wonen hier met zn 6en en ze lijken allemaal geinterreseerd te zijn in wat ik doe. Dit vind ik zeer irritant en wilhiervoor met een toetscombinatie alle stations locken vanaf willekeurige systemen.

ik heb geprobeerd te zoeken in google naar 'multiple stations, computers locking' en in de GoT search wordt ik ook niet wijzer van. Wie kan mij helpen dit voor elkaar te krijgen?
Ik draai xp proffesional.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kunt vrij eenvoudig zelf een scriptje schrijven als je op alle machines adminrechten hebt door remote een commandline app aan te roepen.

Herstel: [google=command line lock workstation] geeft meteen al http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm :Y)

Je hebt geen echt beveiligingsvraagstuk dus BV --> Software Algemeen, al denk ik dat je er zo al bent. Een paar keer in een batch aanroepen voor elke laptop en je bent er.

Ik snap de titel niet helemaal; ctrl-x?

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2004 10:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
ik snap eigenlijk niet waarom je álle PC's wilt locken? Je bent toch niet op alle 6 de PC's tegelijk bezig?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42

inXs

known as inXs

F_J_K schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:48:
Je kunt vrij eenvoudig zelf een scriptje schrijven als je op alle machines adminrechten hebt door remote een commandline app aan te roepen.

Herstel: [google=command line lock workstation] geeft meteen al http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm :Y)

Je hebt geen echt beveiligingsvraagstuk dus BV --> Software Algemeen, al denk ik dat je er zo al bent. Een paar keer in een batch aanroepen voor elke laptop en je bent er.

Ik snap de titel niet helemaal; ctrl-x?
ctrl-x in de zin van vul iets in voor de x (altans dat denk ik)

superB

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
ik snap eigenlijk niet waarom je álle PC's wilt locken? Je bent toch niet op alle 6 de PC's tegelijk bezig?
Yep, dat is gewoon raar,
volgens mij werkt een screen saver met beveiliging ook wel.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K bedankt voor je reactie! met dat kan ik heel veel. En jah, ik gebruik dus wel meerdere laptops te gelijk, ze hebben allemaal een andere funtie en anders doe ik er tog niets mee.. De control+x bedoelde ik als sneltoets dat alles lockt. Dit doe ik nu door gewoon een functie toets te leiden naar die commandline. bedankt

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:12:
F_J_K bedankt voor je reactie! met dat kan ik heel veel. En jah, ik gebruik dus wel meerdere laptops te gelijk, ze hebben allemaal een andere funtie en anders doe ik er tog niets mee.. De control+x bedoelde ik als sneltoets dat alles lockt. Dit doe ik nu door gewoon een functie toets te leiden naar die commandline. bedankt
Ik denkt dat ze het raar vonden omdat je control+x zei.. want dat is standaard KNIPPEN oftewel 'CUT'... daarom dachten ze zeker dat het een rare combinatie is.. wat ik ook denk overigens :)

Serhat
Pagina: 1