[SMS 2003] policy download forceren

Pagina: 1
Acties:

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
Ik ben bezig met SMS te implementeren en nu wil ik zorgen dat ik als ik inlog op een werkstation (met behulp van AD) dat ik in het inlogscript kan aangeven dat de SMS "user policy retreival" gedownload moet worden. Hierdoor wil ik het process waarmee software geinstalleerd word voor gebruikers versnellen. Het gaat hier dus om software installaties op gebruikersniveau.
Of is er een mogelijkheid dat ik aan kan geven in SMS dat een advertisement naar alle pc's gaat en wanneer de gebruiker dan inlogt dat die dan direct gaat installeren? Dit zou opzich nog wat sneller zijn voor de gebruikers.
Ik hoop dat t zo duidelijk is wat ik wil en dat jullie me kunnen helpen.

ActueleWind

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Dan zou je de installatie mandatory moeten maken en deze instellen op 'as soon as possible'. Zoek maar eens hier op het forum, daar is al een topic over geweest.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
dat is volgens mij niet hetzelfde als ik bedoel, je kan inderdaad als je de installatie mandatory maakt hem ook gelijk na Logon laten installeren. Maar de machine ontvangt de user policy niet eerder dan dat de gebruiker is ingelogt en dus gaat hij pas daarna installeren.

ActueleWind

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

heb je het al geprobeerd met het command gpupdate, dit download de laatste policies en zou daarmee de software policies dus ook moeten downloaden.
Heb het zo nog niet kunnen controleren, maar het zou het proberen waard zijn.

if you pay peanuts, you get monkeys

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Lurge schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:17:
dat is volgens mij niet hetzelfde als ik bedoel, je kan inderdaad als je de installatie mandatory maakt hem ook gelijk na Logon laten installeren. Maar de machine ontvangt de user policy niet eerder dan dat de gebruiker is ingelogt en dus gaat hij pas daarna installeren.
Dan moet je de policy forceren middels Loopback :) dan krijgt de user deze ongeacht of deze nu inlogt of niet. Wel de loopback op de juiste OU zetten natuurlijk.