Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe spontane reboots, dataverlies.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Eergister kom ik thuis van werk, yeah even achter mn net freshly installed pc gamen. Mooi niet!
Ik druk de monitor aan, reboot hij continue. Hij komt tot het bootscherm van windows en dan restart hij weer. Ik de windows (Media Center 2005) cd erin, windows even op nieuw installen, geeft hij aan 400 gb van de 400 gb vrij. Ook niet de bedoeling want ik had nog maar 30 gb vrij. Ik
naar de recovery console, CHKDSK doen op beide partities, duurt 3 uur en voila, weer wat data terug, maar willekeurig zijn er programmas van mn c: schijf af. Ook heeft hij mappen aangemaakt: found.00, waarin 2 bestanden van 4.5 gig staan. Machine weer half aan de praat, zou windows er aan het einde van de week even op nieuw opzetten, crasht dat klote ding gister weer!, weer chkdsk op d: , 2 uur verder, weer zelfde found.001 map met bestanden erin.

Mijn vragen:

Wat zijn die 4.5 gig bestanden, kan ik die er af knikkeren of zit daar nog belangrijke data in?
Wat zou de reden van de crashes kunnen zijn? (Heb memtest gedaan, omdat er in andere topics stond dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar geen errors)
Als ik windows er opnieuw opzet (dus alleen c: formateer) is alles dan weer goed, of moet d: ook helemaal leeg?
Er zaten bestanden in die found.00 mappen die ik teruggekopieerd heb naar de originele locatie alleen nou zegt hij dat ik geen recht heb om die mappen laat staan die bestanden te openen, hoe los ik dit op?

Specs systeem:

A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon 3200+ 400mhz
Nanya ?? 512 DDR 400 mhz
Chaintech FX 5900 @ 5950 Ultra
2 x 200 Gb Maxtor 8mb cache SATA in Raid 0 (striping)
1 x 120 Gb Maxtor Pata

Thnx in advance

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:23:
Wat zijn die 4.5 gig bestanden, kan ik die er af knikkeren of zit daar nog belangrijke data in?
De found mappen/bestanden zijn de gerecoverde bestanden nadat de bestanden beschadigd zijn geraakt. Echter de chkdsk kon de oorspronklijke bestandsnamen niet herleiden en heeft ze derhalve bij elkaar gezet in 1 of meerdere bestanden.
Wat zou de reden van de crashes kunnen zijn? (Heb memtest gedaan, omdat er in andere topics stond dat dit het probleem zou kunnen zijn, maar geen errors)
Het klinkt als een probleem met een harddisk, aangezien je last hebt van bestandsverlies. Raadpleeg de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers hoe je je harddisk kunt testen op consistentie.
Als ik windows er opnieuw opzet (dus alleen c: formateer) is alles dan weer goed, of moet d: ook helemaal leeg?
Alleen het formatteren van de OS-partitie volstaat :)
Er zaten bestanden in die found.00 mappen die ik teruggekopieerd heb naar de originele locatie alleen nou zegt hij dat ik geen recht heb om die mappen laat staan die bestanden te openen, hoe los ik dit op?
Je moet minimaal als Administrator inloggen. Als je dat al hebt gedaan, dan moet je een Take Ownerschip doen (geen idee wat de Nederlandse vertaling is; misschien "rechten overnemen". Rechtsklik op de mappen/bestanden en kijk onder Security/Permissies.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:11:
[...]
De found mappen/bestanden zijn de gerecoverde bestanden nadat de bestanden beschadigd zijn geraakt. Echter de chkdsk kon de oorspronklijke bestandsnamen niet herleiden en heeft ze derhalve bij elkaar gezet in 1 of meerdere bestanden.
Dus daar kan ik niks meer mee?
BalusC schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:11:
[...]
Je moet minimaal als Administrator inloggen. Als je dat al hebt gedaan, dan moet je een Take Ownerschip doen (geen idee wat de Nederlandse vertaling is; misschien "rechten overnemen". Rechtsklik op de mappen/bestanden en kijk onder Security/Permissies.
Ja dat had ik ook gevonden op dit forum, alleen die optie staat er bij mij niet bij, misschien omdat ik niet in een domain zit, of dat xp media center 2005 dat niet ondersteund??

Thnx voor de snelle reply btw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus daar kan ik niks meer mee?
Recoveren van de losse bestanden is niet zo makkelijk inderdaad. Maar met enige kennis van de bestandsstructuur en opslagformaten moet je wel in een texteditor losse bestanden eruit kunnen knippen. Bijvoorbeeld een GIF bestand begint altijd met "GIF89", BMP met "BM", JPEG vaak met "ÿØÿà JFIF", ZIP files met "PK", etcetera. Je kunt de bestaande bestanden als voorbeeld nemen :) Als je mazzel hebt gaat het hier zelfs om enkele bestanden en niet om samengevoegde bestanden. Dan hoef je slechts naar de eerste karakters van het bestand te kijken.
alleen die optie staat er bij mij niet bij
Optie? Je moet gewoon inloggen met de gebruikersnaam "Administrator". Of in ieder geval een gebruiker pakken die onder de groep Administrators zit :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 09-12-2004 11:34 ]