Toon posts:

9800 pro 256mb en 2d onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben beginnend gebruikerm met linux en heb diverse distro's geprobeerd.
Ik moet zeggen Linux bevalt uitstekend maar voordat ik windows voorgoed verwijder moet ik de 3d van mijn vga kaart aan kunnen zetten.

Er is zoveel over te vinden maar niks wil echt werken.

zijn er gebruikers die met een bepaalde Linux distro de 9800 pro aan de gang hebben gekregen.
vooals nog heb ik geprobeerd:

Mandrake 10.1
Suse 9.2 <--- koop versie
Fedora 3

deze versies juist omdat ik nog maar net begin, en ik erg tegen de installtie perikelen van bv. Gentoo opzie.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Voorzover ik weet heeft ati gewoon linux drivers, of ze werken? Ik ga daar wel van uit :).

http://www.ati.com/suppor...3&submit.y=9&submit=GO%21

Verwijderd

Je kan bij ati drivers downloaden.
Je hebt dan wel de kernelsource van je huidige kernel nodig.
Met mijn 9700 lopen die redelijk goed.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard bedoelde ik 3d .. en geen 2d ...

nou die drivers werken niet zomaar .. maar ik wil ervaringen horen en hoe het gedaan is. Die drivers heb ik reeds gevonden..

:-)

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

De distro's die je aangeeft hebben inderdaad geen direct rendering voor ATI Radeon 7500 en hoger. In FC3 is het helemaal niet mogelijk, omdat X.org 6.8 niet samen kan werken met de laatste drivers van ATI. De overige twee kunnen het wel, maar vereisen een andere kernel welke je zelf moet maken.

Een distro die ik erg kan aanraden, ook voor de beginner, is Ubuntu (www.ubuntu.com). Met een zeer simpele handeling en een herstart van X heb je 3D support. Er staat een guide op de site van Ubuntu. (zoek op fglrx)

De installatie is ook erg makkelijk. Het is een gemodificeerde versie van Debian Sarge. Erg makkelijk om te installeren.

Veel succes en let us know!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
maar ik wil ervaringen horen en hoe het gedaan is.
als je op de ATI website zoekt, kan je vrij simpel vinden hoe de instalatie moet.

[ Voor 49% gewijzigd door djexplo op 08-12-2004 10:24 . Reden: urls ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

dev icey schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:15:
Voorzover ik weet heeft ati gewoon linux drivers, of ze werken? Ik ga daar wel van uit :).

http://www.ati.com/suppor...3&submit.y=9&submit=GO%21
Inderdaad die werken gewoon, maar moet je wel een verouderde kernel draaien en een verouderde X-server. De nieuwe kernels 2.6.x worden nog niet ondersteund net als X nieuwer dan 4.3. :(

ATI is voorlopig nog gewoon |:( met zijn drivers.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ubu is het niet zo dat daar enorm weinig RPM's voor zijn. tenslote ben ik wel een n00b op linux.
Ik hoop hier snel n00b af te zijn en ik moet zeggen voor een week ben ik aardig ver.

of zijn er voor nubu andere rpm's die ook gewoon werken

groet

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Voor ubuntu zijn er helemaal geen .rpms. Ubuntu is op debian gebaseerd. Je kunt er in principe alle .debs van debian op installeren.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heej SpeedJunkie, welkom in NOS. Over het onderwerp wat je bespreekt is meer dan genoeg op het Internet te vinden. Daar we hier willen dat mensen wat initatief tonen voordat ze een topic openen gaat deze dan ook op slot. Als je vragen hebt over het kiezen van een linuxdistro verwijs ik je graag door naar Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.