Hierbij toch even een wellicht wat domme vraag.
Dit onderwerp blijft me irriteren sinds ik het bij een MCSE examen weer tegen kwam.
Het gaat om de NTFS file permission 'Traverse folder / Execute file' - in dit geval op een 2003 server.
De vraag uit de MS trainings kit hierbeneden geeft (imo) aan dat enkel deze permission voldoende is om zonder listing van de inhoud door een directory (waar je geen leesrechten op hebt) heen te browsen.
Noem mij maar gek, maar ik kan deze oplossing echt niet reproduceren.
Met enkel die ene permission krijg ik altijd een 'Access denied' boodschap, tik ik de deeplink direct in kom ik wel in de achterliggende folders, maar dat kom ik zonder rechten op de bovenliggende folder ook wel.
Enig effectief verschil kom ik dan ook niet tegen na het toekennen van deze permission.
Hieronder de letterlijke vraag (Training kit, geen braindump, dus niet geheim)
Help?
Dit onderwerp blijft me irriteren sinds ik het bij een MCSE examen weer tegen kwam.
Het gaat om de NTFS file permission 'Traverse folder / Execute file' - in dit geval op een 2003 server.
De vraag uit de MS trainings kit hierbeneden geeft (imo) aan dat enkel deze permission voldoende is om zonder listing van de inhoud door een directory (waar je geen leesrechten op hebt) heen te browsen.
Noem mij maar gek, maar ik kan deze oplossing echt niet reproduceren.
Met enkel die ene permission krijg ik altijd een 'Access denied' boodschap, tik ik de deeplink direct in kom ik wel in de achterliggende folders, maar dat kom ik zonder rechten op de bovenliggende folder ook wel.
Enig effectief verschil kom ik dan ook niet tegen na het toekennen van deze permission.
Hieronder de letterlijke vraag (Training kit, geen braindump, dus niet geheim)
Help?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| 4. A folder called Reports on Server01 resides in the Marketing\Summary folder. The Marketing folder is shared on the network with the name MKTG. Users should not be able to read, modify, or add any files in the Marketing or Summary folders, but need to have access to the files in the Reports folder. What is the minimum NTFS permission that these users need on the Marketing and Summary folders to access the files in the Reports folder from across the network? A. List Folder/Read Data B. Traverse Folder/Execute Files C. Read Extended Attributes D. Read Attributes B. Correct: This permission will allow the users to navigate through the Marketing and Summary folders to access the Reports folder. The users will not be able to access (or even list) any files in the Marketing or Summary folders. |
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -