Processor geleverd met brokjes uit core

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik heb gistermiddag een AMD Athlon XP 3000+ ontvangen van Cool-Prices, waarvan twee kleine stukjes uit de core ontbreken. Het gaat om het hoekje rechtsonder, en daarvandaan zo'n 5mm naar links, en het zijn gaatjes van nog geen kwart mm. Ik heb ze natuurlijk een mailtje gestuurd, en kreeg het volgende terug:
Beste heer KroeT,

Onze leverancier is hiervan op de hoogte. De CPU is gewoon te gebruiken
in uw pc. Mocht deze niet werken kunt u deze gelijk aanmelden voor RMA
en dan wordt deze gewoon omgeruild.
Als u 'm gelijk al om wilt ruilen kan dat ook hoor.
Ik neig op dit moment naar gewoon meteen terugsturen. Mijn vraag is: Kunnen die kleine beschadigingen ervoor zorgen dat de proc op zich wel werkt, maar instabieler loopt of minder ver overgeclocked kan worden?
Zelf ga ik er natuurlijk vanuit dat het nooit goed kan zijn om een brokje te missen, maar als die gasten zeggen dat het zou moeten werken... Ik vind 't een rare opmerking.

Peace is not simply the absence of war.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:38
Als je het raar vind waarom stuur je hem dan niet terug. Het gaat wel om je proc hoor. Ik had niet eens getwijfeld maar gewoon terug gestuurd.

Verwijderd

Terugsturen en een nieuwe eisen, wat nu als dat bedrijf failliet gaat, dan is je garantie weg als ie stuk is....
of stuk gaat door de fout buiten de garantie,
het lijkt me niet handig

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met die cpu is geklooid dat is wel duidelijk.

Waarschijnlijk is er niet zo voorzichtig met de cooler omgegaan :X

Ik zou hem meteen ruilen voor dat je hem uberhaupt gebruikt

Tweakers Discord

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Nee inderdaad, niet moeilijk doen en gewoon een nieuwe onbeschadigde proc terugvragen voordat de ellende begint.

stp - PSN ID: stp_4

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44
Kijk, dat zijn genoeg meningen :). Ik zal ze ff bellen voor een nieuwe. Merci :)

Peace is not simply the absence of war.

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Ik zou hem gewoon terugsturen inderdaad, stukjes van de core af hoort niet. Of het per se een negatieve invloed heeft op je OC mogelijkheden durf ik zo niet te zeggen, maar ik zou gewoon geen genoegen nemen met een beschadigt product.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, lijkt me nogal wiedes :) Je hebt niet gekregen wat je verwachtte. Als koper sta je in je goed recht om het product binnen 1 week zonder omwegen te retourneren danwel omruilen.

Zoals ook in het mailtje staat:
Als u 'm gelijk al om wilt ruilen kan dat ook hoor.
Gewoon doen :)

Voor de rest vind ik dit nogal een loos topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.