Ik was gisteren bij een vriend van me, die had een probleem met z'n computer. Hij omschreef het zelf als: "ik moet m'n computer altijd twee keer aanzetten". Het bleek dus dat als je z'n systeem voor het eerst aanzette, de HD niet gevonden werd door het bios. Hij gaf dan de melding "insert boot disk" etc. CTRL ALT DELETE opnieuw opstarten gaf hetzelfde resultaat. Na een keer op de reset knop te drukken werd de schijf wel herkend, en startte de computer gewoon op. Overigens gaf het bios nog wat waarschuwingen dat er instellingen veranderd waren etc., wat mij in de richting van een leeg mobo batterijtje doet denken. Of kunnen hier andere oorzaken voor zijn? Wat ik dan weer vreemd vindt is dat ie de HD niet vindt, ook al is de batterij leeg dan zou hij 'm wel moeten auto-detecten. Toch? Graag jullie hulp.
Het is overigens een P4 2Ghz, nog geen twee jaar oud dus lijkt me dan weer vreemd als de batterij al leeg is.
Het is overigens een P4 2Ghz, nog geen twee jaar oud dus lijkt me dan weer vreemd als de batterij al leeg is.