FS S150 TX4 4x 120 Gb RAID 10 Offline

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:51
Hoi,

Heb hier een promise fasttrak S150 TX4 raid controller met daaraan
4x 120 Gb Sata Maxtor

Probleem is dat hij aangeeft dat het array offline is. (array met 4 schijven is aanwezig maar 2 schijfen zijn gewoon free ?)
Ik heb gesearched en daar bleek vaak de oplossing om het array op nieuw aan te maken. Maar voor ik iets doe..

schijf1: is ok zit in array
schijf2: is niet helemaal ok en zit niet meer in array
schijf3: is ok
schijf4: is ok maar zit niet meer in array (stekker zat er niet goed in komt waarschijnlijk omdat hij is verplaats terwijl hij uitstond en toen weer aan is gezet)

Naar mijn id is schijf 4 nog goed want toen het probleem onstond was ie in het bios en gaf hij een fout. Stekker er goed in doen lost niks op.

Wat kan ik nu het beste doen. array deleten en nieuwe aanmaken met 4 schijfen (en dus 1 kapotte)

Ik weet niet meer zeker of het nu 2 mirrors zijn die in raid 0 staan of dat het 2 stripes zijn in een mirror. (is 1 jaar geleden gedaan) Ik weet wel dat ik gewoon op volgorde heb gewerkt van 1 tot 4 en weet ook welke schijfen dat zijn. dus..

misschien met schijf 1 en 3 een nieuw stripe aanmaken en dan hopen dat alles er nog is ??
ik weet niet of dat kan en of ik het er dan alleen maar erger mee maak.

Help.. staat veel belangrijke data op en heb geen zin in recovery :(

• Dezjay
niemand?

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Je hebt kans als je de array aanmaakt zoals hij voorheen was dat hij weer gewoon werkt. Werkt dit niet dan is de kans erg groot dat je al je data kwijt bent.

Ook kun je ff in het Faq kijken.

RAID FAQ

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Dezjay
dat ga ik vanavond idd proberen. gaat me erom of ik misschien 2 schijven (de 2 die zeker goed zijn) kan gebruiken om een nieuwe raid 0 aan te maken met behoud van data..

anders ben ik echt niet blij

• Compusmurf
Zoals ik al zij, zelfde array aanmaken. Daarna data kopieren en dan nieuwe array aanmaken met GOEDE schijven. Maar in het raid faq staan ook nog dingen zoals tooltjes voor het recoveren van een array, dus dat is in ieder geval ff proberen of je het terug krijgt.

• Dezjay
Nou na 3x proberen aray opnieuw aanmaken werkt het weer

c:\ is volledig brak (PQMagic geeft aan dat het een mac partitie is ???) maar de data partities zijn nog goed gelukkig

* Dezjay is heel blij

• Compusmurf
Mooi zo, en nu wel die slechte schijven uit de array laten he. Want brakke schijven in een array is altijd problemen

• Dezjay
alles gekopieerd.. 4 schijfen ga ik morgen ff testen op het werk..
Pagina: 1