Toon posts:

Draadloos netwerk storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk. Ik heb hem geconfigureerd alles doet het. Tot dat het avond wordt en dan valt hij weg. De volgende ochtend doet hij het gewoon weer.

Weet iemand wat veel voorkomende storingen zijn.(mischien van buiten af).

Guus

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
T'ja dat is heel logisch, s'avonds komt er damp in de lucht, en dat is een soort spiegel voor electromagnetischegolven, dus je hele veld veranderd. Je krijgt dan interferentie waardoor je op sommige plekken storing hebt.

Dit is ook de reden waarom langafstand verbindingen meestal in de lente/zomer worden geplaatst, want als je s'winters afrricht kan het zijn dat je hem afstelt op een reflectie door water(damp) die bij droog weer verdwijnt.

[ Voor 39% gewijzigd door djexplo op 08-12-2004 09:19 . Reden: aanvulling. ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:16:
T'ja dat is heel logisch, s'avonds komt er damp in de lucht, en dat is een soort spiegel voor electromagnetischegolven, dus je hele veld veranderd. Je krijgt dan interferentie waardoor je op sommige plekken storing hebt.

Dit is ook de reden waarom langafstand verbindingen meestal in de lente/zomer worden geplaatst, want als je s'winters afrricht kan het zijn dat je hem afstelt op een reflectie door water(damp) die bij droog weer verdwijnt.
Geld dat ook voor binnen. Hij gaat alleen van boven naar beneden. ze zitten mischien 4 meter van elkaar vandaan

Verwijderd

Hehe neen waterdamp lijkt me daar niet echt een probleem tenzij je in een koeltoren woont.

Kan vanalles zijn, microgolfoven, andere producten op 2.4 GHz band (draadloze telefoons, draadloze overdracht televisie-distributie, ...)
Als de connectie op geregelde tijdstippen uitvalt kan het goed zijn dat je eens de Wireless Zero Configuration service moet uitschakelen (indien je met WinXP werkt).

Dat ie enkel 's avonds uitvalt lijkt me bizar, vooral omdat het signaal binnenshuis zeker 4 meter zou moeten kunnen overbruggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:27:
Hehe neen waterdamp lijkt me daar niet echt een probleem tenzij je in een koeltoren woont.
Kan vanalles zijn, microgolfoven, andere producten op 2.4 GHz band (draadloze telefoons, draadloze overdracht televisie-distributie, ...)
Als de connectie op geregelde tijdstippen uitvalt kan het goed zijn dat je eens de Wireless Zero Configuration service moet uitschakelen (indien je met WinXP werkt)

...update in progress ...
Okej..

ik zou die Wireless Zero Configuration service eens uitschakelen kijken of dat helpt..

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

je kan ook proberen het channel dat je gebruikt te veranderen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15

NoTimeRemains

I know

kijk eerst eens met bekabeling of er geen probleem is dat 'toevallig' je internet verbinding wegvalt. Dat het mss niet aan je wifi ligt.

en idd de WZC kan je ook eens proberen.

veel succes.

zou je je bevindingen hier weer wilen posten?
Apie! schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:36:
je kan ook proberen het channel dat je gebruikt te veranderen.
en idd evt komt er alleen 's avonds de buurman met zijn wifi je channel verstoren.

[ Voor 36% gewijzigd door NoTimeRemains op 08-12-2004 09:38 ]

This is the Way.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:12:
Ik heb een draadloos netwerk. Ik heb hem geconfigureerd alles doet het. Tot dat het avond wordt en dan valt hij weg. De volgende ochtend doet hij het gewoon weer.

Weet iemand wat veel voorkomende storingen zijn.(mischien van buiten af).

Guus
duidelijk..

meer info aub! zie ook de FAQ!

merk van je AP
merk van je CLIENT
firmware / driver versies
wel/geen encryption
channel die je gebruikt

etc..

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

HIValicious schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:37:
[...]

en idd evt komt er alleen 's avonds de buurman met zijn wifi je channel verstoren.
Dat had ik er idd beter even bij kunnen zetten ja. Niet iedereen heeft 24/7 z'n PC en/of AP aanstaan. Wat je ook nog kan doen is met netstumbler kijken of er inderdaad iemand met een ander AP op hetzelfde channel zit.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
Antiloop schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:46:
[...]

duidelijk..

meer info aub! zie ook de FAQ!

merk van je AP
merk van je CLIENT
firmware / driver versies
wel/geen encryption
channel die je gebruikt

etc..
okej..

Ik heb een Sitecom broadband home station 54M
Ik werk met twee Xp computers een Home en ander Pro.
Servicepack 2 geinstaleerd.
Ik heb hem ingesteld op channel 13. geen encryption
Pagina: 1