Toon posts:

MSI K7T PRO2-A problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit nieuw mobo wou al eerst geen bootdiskette lezen , langs de CD windhoos ME er op gezet , krijg ik constant blauw schermpjes met Can not write to disk in drive C: , nu wil ie bij het booten al geen beeld meer geven . Alle drivers van de CD staan er op . Met het vorige mobo had ik niks problemen . WHAT THE FUCK IS WRONG ???

• Pi-xie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 12:38

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Heb je de kabel van de floppy-drive niet verkeerd om aangesloten (dan blijft het lampje branden, en worden al je schijfjes gewist).

Heb je een nieuwe harde schijf die nog gepartitioneerd moet worden? Probeer eerst met een bootdiskette op te starten (pas als je floppendrive het doet natuurlijk) en voer dan fdisk uit. Heb je master/slave instelling van de harddisk goed staan? Herkent je bios de harde schijf?

Verwijderd

Bij mijn KT7-pro was het nodig de dram timing op 'By spd' te zetten om windows setup te kunnen starten.
Alle problemen verdwenen toen als sneeuw voor de zon!

Edit: Ook een 'Load setup defaults' in de BIOS + een second check van de kabels kan geen kwaad. Worden hdd + cdrom + floppy wel goed door de BIOS herkend?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Lijkt me dat of je HD stuk is of dat je mobo stuk is.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• shaDoze
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:56
dat klinkt idd als een stuk mobootje of hd... hmmm niets nieuws gezegd omdat ik op een andere post wilde reageren :)