Mijn / partitie heeft een stevige hik gehad zodat ik de nodige bestanden kwijt ben.
Daaronder ook de directory /etc/mime.type
Met e2fsck heb ik de boel gelukkig weer beetje recht kunnen trekken, maar nu heb ik in de /lost+found de nodige rommel staan die "recoverd" zijn van de lost inodes.
Zolang ik mijn /etc/mime.type niet terug heb, kan ik ook m'n webserver niet draaien (staat verwijzing naar in m'n httpd.conf)
Kan iemand mij vertellen hoe ik die mime.type terug kan krijgen?
Mijn kennis op dit vlak schiet mij helaas tekort om hier alleen in verder te komen. Op google en rpmfind.net (dacht ff "snel" een rpm te kunnen vinden waarmee terug te zetten, maar nee dus) kan ik er ook niet echt iets duidelijks over vinden over hoe en wat.
Er staat een RedHat 8.0 distro op met de nodige overige zaken als squirrelmail, webmin, en nog zo een berg meer (niet echt relevant voor mijn prob vlgs mij)
De eerste problemen deden zich spontaan vanochtend voor toen ik in m'n /var/log/messages meldingen zag staan als:
en dat gaat dan zo aan de lopende band door.
Daaronder ook de directory /etc/mime.type
Met e2fsck heb ik de boel gelukkig weer beetje recht kunnen trekken, maar nu heb ik in de /lost+found de nodige rommel staan die "recoverd" zijn van de lost inodes.
Zolang ik mijn /etc/mime.type niet terug heb, kan ik ook m'n webserver niet draaien (staat verwijzing naar in m'n httpd.conf)
Kan iemand mij vertellen hoe ik die mime.type terug kan krijgen?
Mijn kennis op dit vlak schiet mij helaas tekort om hier alleen in verder te komen. Op google en rpmfind.net (dacht ff "snel" een rpm te kunnen vinden waarmee terug te zetten, maar nee dus) kan ik er ook niet echt iets duidelijks over vinden over hoe en wat.
Er staat een RedHat 8.0 distro op met de nodige overige zaken als squirrelmail, webmin, en nog zo een berg meer (niet echt relevant voor mijn prob vlgs mij)
De eerste problemen deden zich spontaan vanochtend voor toen ik in m'n /var/log/messages meldingen zag staan als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
kernel: hda: dma_intr: error=0x01 { AddrMarkNotFound }, LBAsect=3354639, sector=3354637
kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=3354640, sector=3354637
[...]
pluto kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
[...]
kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=3354639, sector=3354637
[...]
kernel: end_request: I/O error, dev hda, sector 3354637
kernel: EXT3-fs error (device hda2): ext3_get_inode_loc: unable to read inode block - inode=196316, block=393224
pluto kernel: Aborting journal on device hda2.
kernel: ext3_abort called.
kernel: EXT3-fs abort (device hda2): ext3_journal_start: Detected aborted journal
kernel: Remounting filesystem read-only
kernel: EXT3-fs error (device hda2) in ext3_setattr: Journal has aborted |
en dat gaat dan zo aan de lopende band door.