Toon posts:

/etc/mime.type is weg, hoe terug te halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn / partitie heeft een stevige hik gehad zodat ik de nodige bestanden kwijt ben.
Daaronder ook de directory /etc/mime.type
Met e2fsck heb ik de boel gelukkig weer beetje recht kunnen trekken, maar nu heb ik in de /lost+found de nodige rommel staan die "recoverd" zijn van de lost inodes.
Zolang ik mijn /etc/mime.type niet terug heb, kan ik ook m'n webserver niet draaien (staat verwijzing naar in m'n httpd.conf)
Kan iemand mij vertellen hoe ik die mime.type terug kan krijgen?
Mijn kennis op dit vlak schiet mij helaas tekort om hier alleen in verder te komen. Op google en rpmfind.net (dacht ff "snel" een rpm te kunnen vinden waarmee terug te zetten, maar nee dus) kan ik er ook niet echt iets duidelijks over vinden over hoe en wat.
Er staat een RedHat 8.0 distro op met de nodige overige zaken als squirrelmail, webmin, en nog zo een berg meer (niet echt relevant voor mijn prob vlgs mij)
De eerste problemen deden zich spontaan vanochtend voor toen ik in m'n /var/log/messages meldingen zag staan als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
kernel: hda: dma_intr: error=0x01 { AddrMarkNotFound }, LBAsect=3354639, sector=3354637
kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=3354640, sector=3354637
[...]
pluto kernel: hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
[...]
kernel: hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=3354639, sector=3354637
[...]
kernel: end_request: I/O error, dev hda, sector 3354637
kernel: EXT3-fs error (device hda2): ext3_get_inode_loc: unable to read inode block - inode=196316, block=393224
pluto kernel: Aborting journal on device hda2.
kernel: ext3_abort called.
kernel: EXT3-fs abort (device hda2): ext3_journal_start: Detected aborted journal
kernel: Remounting filesystem read-only
kernel: EXT3-fs error (device hda2) in ext3_setattr: Journal has aborted

en dat gaat dan zo aan de lopende band door.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Die file is gewoon een onderdeel van Apache, daar kun je die dus wel terug vinden.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op mijn redhat 7.3 machine:
code:
1
2
# rpm -qf /etc/mime.types 
mailcap-2.1.9-2

Ook in redhat 8 lijkt dat het geval.

Die rpm verwijderen (rpm -e mailcap) en opnieuw installeren zou het moeten oplossen. Bij het verwijderen kan --nodeps nodig zijn.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik zou je systeem reinstallen, je bent hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt..
en wat je in lost_found vind is vaak onvolledig of beschadigt

mime.types: http://www.tweakers.net/~kees/mime-types

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens ook je schijf vervangen, die is dood aan het gaan zo te zien

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
# rpm -qf /etc/mime.types 
mailcap-2.1.9-2
Ook in redhat 8 lijkt dat het geval.
Yessss, tnks!!! _/-\o_
Dit was idd dé oplossing!
Ik wist niet dat je dat met de -qf kon opzoeken :D
Ik zou je systeem reinstallen, je bent hoogstwaarschijnlijk wel meer kwijt..
en wat je in lost_found vind is vaak onvolledig of beschadigt
Klopt!
Moest nl. een fsck manualy draaien en weet dus zo'n beetje wel wat ik allemaal kwijt ben, maar 90% is niet zo'n "ramp". Deze /etc/mime.types was op dit moment toch wel ff de belangrijkste.
Ik krijg vrijdag m'n nieuwe server pas binnen en zal dus ff tot dan moeten wachten.
Overigens ook je schijf vervangen, die is dood aan het gaan zo te zien
Tot die conclusie was ik ook al gekomen! ;)
Maar het belangrijkste is dat ie het nu weer redelijk doet!
Tnx allemaal voor de razendsnelle input!
Pagina: 1