Toon posts:

[excel] cellen niet selecteerbaar maken onder 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een vraagje over het beveiligen van cellen door deze ook niet selecteerbaar te maken.
Dit gaat perfect onder office xp, maar zodra ik dit bestand open onder office 2000, kan ik de cellen wel gewoon selecteren en dus kopieren.

Is dit een tekortkoming van de beveiliging van office 2000?

Ik kan namelijk wel onder office xp bij werkblad beveiligen, om "vergrendelde cellen selecteren"uit te vinken.
Dit zie ik onder office 2000 niet terug!

Thanks!
_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:43 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is niet een tekortkoming van Office XP! Office XP heeft veel uitgebreidere security policies dan Office 2000. Je kan dus in Office XP cellen unselectable maken, maar dan werkt niet met terugwerkende kracht door op de oudere versies van Office.

Je zou er dus genoegen mee moeten nemen dat dit gewoon gebeurd. Mocht je nou écht willen dat mensen cellen niet kunnen selecteren met de muis, kan je er een bv een rectangle object overheen plaatsen. Dan is het zo één twee drie ook niet te selecteren, mits je natuurlijk gewoon het toetsenbord gebruikt om te navigeren door je Excel file...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik bedoelde natuurlijk een tekortkoming van office 2000, onder xp werkt het juist wel.

Heb het gelijk veranderd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:44 ]